Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De afstand tussen de twee "koppen" is evenredig aan de lengte van de feedarm. Een 1.2 m schotel heeft een veel grotere feedarm en dus moet de afstand tussen de koppen ook flink groter zijn. Als je bedenkt dat een 1.2 m schotel ook nog eens een kleinere openingshoek heeft, luistert de plaatsing van de koppen ook nog nauwer. Dus ik denk, dat een duo-lnb voor 60 cm niet gaat werken op je Echostar.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Op 1,2m kan je toch twee losse LNB's plaatsen, of is dat net te krap? Wellicht met Alps LNB's.

Anders kan je kijken naar het WNC monoblock. Deze is gelijk aan die van Maximum (zelfde fabriek) maar dan goedkoper. Ik heb hem (tot volle tevredenheid) op een schoteltje van 90cm breed.

Geplaatst:
Citaat:
De afstand tussen de twee "koppen" is evenredig aan de lengte van de feedarm. Een 1.2 m schotel heeft een veel grotere feedarm en dus moet de afstand tussen de koppen ook flink groter zijn. Als je bedenkt dat een 1.2 m schotel ook nog eens een kleinere openingshoek heeft, luistert de plaatsing van de koppen ook nog nauwer. Dus ik denk, dat een duo-lnb voor 60 cm niet gaat werken op je Echostar.

misschien dat het met een standaard 6 gr monoblock dan wel gaat

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen