Ga naar inhoud

hulp gevraagd bij uitzoeken nieuwe ontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wilde deze bijdrage posten bij de algemene beginnersvragen maar ik zie die rubriek niet meer. Graag wordt ik gecorrigeerd als ik deze vraag beter op een andere plek had kunnen stellen.

Nu mijn vorige SCI-702E (CI-ontvanger Samsung) stuk is en niet meer tot leven lijkt te kunnen worden gewekt ben ik op zoek naar een nieuwe ontvanger.

Ik ben nog wel in het bezit van:

motor: disecqc 1.2 motorized h-h Mount sg-2100 met triax 88cm

Aston (module?) en kaart van canal digitaal

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren welke ontvanger (als beste) voldoet aan de onderstaande eisen:

- Naast de FTA zenders wil ik naar canaal digitaal kunnen kijken. Ruimte voor nog een kaart is leuk maar niet noodzakelijk.

- Een goede aansturing van de motor vind ik erg belangrijk. Ik bestrijk graag een groot deel van de Clark belt. Als de ontvanger zelf de satellieten opzoekt (en volledig scant) is dat mooi maar het moet in ieder geval handmatig ook goed kunnen (gaf bij vorige ontvanger al problemen)

- hoeft geen canaal digitaal goedgekeurde ontvanger te zijn, graag veel ruimte om zelf te bepalen hoe zenders gerangschikt zijn, al dan niet per satelliet.

- bij voorkeur meer dan 8000 kanalen

- een interne harde schijf (minstens 120 gb) waarbij er tegelijk gekeken en opgenomen kan worden. Goede mogelijkheden om meerdere opnamen in te stellen ook als daarvoor van satelliet geswitched moet worden.

- UHF out om aan oudere TV toestellen zonder scart aan te sluiten, of om dezelfde zender op een 2de TV toestel te kunnen bekijken.

- Meerdere Scartuitgangen

- Cinch aansluitingen voor het aansluiten op de geluidsinstallatie.

De volgende punten zijn waarschijnlijk vrij logisch meer bij mijn vorige ontvanger liep ik hier wel tegen aan:

- ontvanger moet geluidloos zijn

- ontvanger moet niet automatisch aanspringen als stekker in stopcontact wordt gestoken (en dus na een stroomstoring altijd aanstaan)

Zijn er ook ontvangers die ook al klaar zijn voor HD maar ook gewoon nu gebruikt kunnen worden?

Geplaatst:

Citaat:
daarbij er tegelijk gekeken en opgenomen kan worden

hoeveel twintuners ken je?

met de overige eisen / mogelijkheden

wellicht als je HDTV ook nog als harde eis erin blijft houden....

moet je een jaar wachten totdat de dm 8000 uit is

anders zou ik zeggen een dreambox 7025

maar betreffende cinch kun je ook een supermarkt receiver nemen

maw je normen en waarden zijn op een niveau hoog en op een ander heel erg laag / ouderwets (cinch)

volgens mij moet je niet ons vragen maar gewoon een tijdje lezen over merken en types en je bevindingen dan pas wegen.

want die speeltjes zijn niet goedkoop.

dus weeg het een voor het ander.

hopelijk zijn nu; al die welke zou ik / moet ik, nemen vragen eens eindelijk als boemerang aan de vraagsteller zelf retour - lees meer en denk zelf eens na

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen