Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Ik betwijfel ook of ie 1,20 mtr. is. Maar hij lijkt me groot genoeg om NileSat te ontvangen. sattos: op welke satelliet stond jouw schotel gericht toen je die foto´s nam?
sattos Geplaatst: 10 mei 2007 Auteur Geplaatst: 10 mei 2007 hallo, ik heb vandaag rotor op 0 graden gezet,vervolgens rotor eruit gekoppeld,reciever direct in verbinding met lnb,vervolgens schotel zo verdraaien dat ik op sirius 94 % aan signaalkwaliteit heb. rotor terug aangesloten en gelijk naat telecom 8 west verdraaid heb nu ontvangst van 75 % signaalsterkte. ik ga zometeen fotos maken,gericht op telecom 8 west. [oja waar toen mijn schotel gericht was weet ik niet zeker volgens mij was het hotbird] mvg
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Als de schotel die je op foto hebt gezet op Hotbird stond, dan kan ik me voorstellen dat het balkon van de bovenbuurman op 7° west je schotel gedeeltelijk afdekt. Dat kan de oorzaak zijn dat NileSat niet gaat bij jouw. Het is een draaing van 20° naar het westen...dus kan van invloed zijn. Dan is de enigste mogelijkheid de schotel verder naar voren te plaatsen. Maar maak eerst maar eens een foto van het geheel als de schotel op 8° west staat.
sattos Geplaatst: 10 mei 2007 Auteur Geplaatst: 10 mei 2007 svetik je hebt gelijk ook joh,scherpe opmerking,ik heb dat ding gemeten, vertikaal 110cm en horizontaal 104cm mvg
trust Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Citaat: Welk raampje? Ik zie geen raampje. Ik wel , rechts naast het wasrekje met die rode sponning , loopt helemaal tot boven . Misschien ook nog wel draadglas . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Als de schotel nu op Nilesat staat kan ik me goed voorstellen dat ie voor een deel afgedekt is, door dat raam of door het balkon van de bovenburen. Dus dan wordt het niks met Nilesat. je hebt echt het gehele oppervlak nodig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen