Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kennis van mij heeft sinds enkele weken adsl van Tiscali 6 MB met een draadloos modem van Zyxel, ook heeft hij een nieuwe PC waar jammer genoeg voor mij de nieuwe Vista Home edition opstaat.

Na de eerste instalatie draaaide internet al snel, maar wel op een open netwerk. Hij vroeg mij of ik er een beveiliging op kon zetten, omdat het bij hem in de buurt erg druk is met de netwerken.

Een Macaddres invoeren in het modem is dan het minste wat je kan doen, maar dat lukt wel aan de zijde van het modem, maar niet op de PC met Vista.

Aangezien ik Vista ook voor de eerste keer zag, begrijp ik er zo in een paar minuten ook niet echt veel van. Het komt er op neer dat dat het netwerk draait zonder enigerlei vorm van beveiliging, met beveiliging Macadress, WPA,enz. komt er bij netwerken wel verbonden staan, maar geen internet in Vista . Het modem kan zelfs WPA-PSK2 aan,maar niets werkt en iedere keer moet het modem eerst gereset worden omdat er geen verbinding meer mogelijk is.

De vraag is of het misschien aan Vista kan liggen, omdat alle instellingen in het modem wel goed gaan.

Wellicht heeft iemand met Vista of Zyxel (Wireless) kennis hiet een antwoord op.

Alvast bedank Butske.

Geplaatst:

hoi,

als je in je modem een beveiliging instelt dan weet vista welke beveiliging je gebruikt en vraagt deze automatisch naar je sleutel.

Het kan wel zijn dat vista niet zomaar met je modem overweg kan en dat je een stuurprogramma moet installeren.

Dan moet je in dit programma de juiste sleutels instellen.

Als je in de modem je mac adres ingeeft als beveiliging, dan moet je toch niets op je pc ingeven, want dit adres veranderd nooit.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Altijd je beveiliging eerst met een netwerkkabel instellen en uitproberen. Daarna pas draadloos aanzetten.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Citaat:
hoi,
Het kan wel zijn dat vista niet zomaar met je modem overweg kan en dat je een stuurprogramma moet installeren.
Dan moet je in dit programma de juiste sleutels instellen.

Je hoeft op je pc nooit drivers voor je modem te installeren, tenzij het een usb modem is. Het kan natuurlijk wel zijn dat je nieuwere drivers voor je netwerkkaart moet installeren om bijvoorbeel wpa ondersteuning te hebben, maar als de draadloze netwerkkaart al draait onder vista lijkt me dit erg sterk.

De beveiliging moet je inderdaad op je modem zoeken, niet onder vista. Die vraagt vanzelf wel naar codes als het nodig is.
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie,ik ben een paar dagen niet online geweest.

Dat het een en ander in de modem ingesteld moet worden weet ik uiteraard wel, ik heb zelf namelijk ook een Zyxel van Tiscali, maar die is niet draadloos. Bij mij werken zowel Mac beveiliging als WPA normaal.

Het probleem bij die kennis van mij is dat de PC geen verbinding meer kan maken met zijn netwerk zodra er ook maar het minste beveiliging ingesteld is. B.v. had ik alleen de Macadressen van zijn Lan en Wlan in de modem ingesteld uiteraard op allow, en dan al maakt de PC geen verbinding meer en komt er een schermpje waarop tussen de PC en het wereldbolletje dat het internet moet uitbeelden een rood kruis staan.

Alleen het modem resetten is dan nog de enige optie, omdat ook met een vaste verbinding niets meer mogelijk is, zelfs geen toegang tot het modem om de mac beveiliging evt weer uit te schakelen. De signaalsterkte van zijn netwerk is met beveiliging 1 streepje , en zonder beveiliging maximaal.

Wellicht is de enige optie nieuwe firmware voor zijn modem ??

Bedankt voor het mee denken,want ik zelf snap er niets meer van.

groeten Butske

Geplaatst:

Het lijkt me in dit geval zeer aannemelijk dat je het verkeerde macadres invult in de modem... Ga eens naar de opdrachtprompt(cmd) en voer eens ipconfig /all uit.. Je moet dus "fysiek adres" hebben van de juiste netwerkadapter.

Maar naar mijn mening kun je mac address filtering net zo goed overslaan en direct een degelijke beveiliging inschakelen (wpa2,wpa).

Geplaatst:

Hi,

Ik heb zelf ook T12 met draadloosmodem van Tiscali. Ik heb gekozen voor WPA2 beveiliging. Geef modem een naam, vervolgens een sleutel invoeren en noteren. Ga naar je VISTA pc en zoek spot op via wireless. Vervolgens sleutel invoeren.

Mvg

MMind

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen