Ga naar inhoud


Webwinkel maken en of huren. ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Ik ben met een site bezig en ook wil ik een webwinkel opzetten die mischien nu nog niet al te groot moet worden maar rekbaar moet zijn voor de toekomst { als alles goed gaat }.

Hoe kan ik dat nu het beste doen, zelf maken wat natuurlijk heel veel tijd kost en dat heb ik niet.

Maar kan ik zoiets huren en zelf de paginas vullen met tekst en foto`s en zijn daar goede bedrijven in die dat doen. ???

 

kan iemand me een advies geven.

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn tegenwoordig complete webwinkels te huur die je gewoon thuis vandaan achter je PC beheert. Je kan dan groepen aanmaken en artikelen toevoegen incl. plaatjes. Ik heb ze gezien voor minder dan 5 euro per maand. Neem maar eens een kijkje in de PCM van deze maand, staan een aantal advertenties in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het bij een commerciële aanbieder afneemt ben je daar altijd afhankelijk van. Voor sommige dingen, zoals beheer, is dat positief maar het kan ook negatief uitpakken. Stel je hebt een maximum aan honderd artikelen, je hebt er nu 98 maar je wil er 3 toevoegen dan zul je het pakket moeten updaten en wachten tot je hoster dat ophoogt..

 

Misschien eens een idee voor de topicstarter om te kijken naar OSCommerce, een open-source webwinkelpakket: Het is gratis, simpel te beheren en er zijn veel add-ons te verkrijgen voor bijvoorbeeld de betaling (denk aan iDeal) of verzending. Het is wel veel lezen in het begin, maar als je een beetje basiskennis van websites hebt, is het erg goed te doen allemaal.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander gratis alternatief voor OSCommerce is ZenCart. Open source, veel voor te krijgen/vinden, en een Nederlanstalif support forum....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reaktie`s.

 

Maar zijn er bv ook nederlandse taal ondersteuningen te krijgen ervoor.

Kan wel engels maar vinde het makkelijker in ned.

 

Is dus nog best moeilijk als ik het zo hoor.

Wat ik wil is een rekbare webwinkel en of optie er toe.

Zodat ik niet als het eventueel goed gaat moet overstappen op een volgende aanbieder.

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zen-cart is gewoon een spin-off / ripp-off van oscommerce. Als je rekbaarheid en provider onafhankelijkheid wenst, is één van deze twee pakketten wel de beste keuze.

Als je geen kennis van PHP en/of MySQL hebt is het wel te doen allemaal maar gaat er nou eenmaal wel wat tijd in zitten als je een niet standaard uiterlijk wenst.

Zonder aanpassingen is het goed te gebruiken en kan je het later meer en meer fine-tunen.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik zelf oscommerce , erg tevreden over.

 

Wel redelijk wat php kennis nodig als je wil afwijken van de standaard.

maar aan de andere kant , bij een comercieel pakket kan je helemaal niet afwijken....

 

heeeeeeelllll veel plugins voor te krijgen....

 

Als je trouwens online betalingen zoals credit card , eenmalige machtiging en ideal wil gaan acepteren. pm dan ff

heb nog wel een aantal do's en vooral don'ts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie adviezen en ga van het weekend eens lezen en kijken.

Kijk mijn probleem is dat er niet te veel tijd in gaat zitten, en dan bedoel ik dagen zitten te knutselen achter me PC.

Mag dan ook wel wat kosten, want elke uur dat ik niet aan het werk ben kost me ook weer handel en dan vraag je je af, moet ik het zelf doen en of een betaalde versie en nog makkelijker is een school jongen ofzo die iets wil bijverdienen en het snapt.

 

maar ik laat wat van me horen hier en er zullen meer vragen komen, maar alvast bedankt.

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Van de website:

Citaat:
With no special requirements, osCommerce is able to run on any PHP 4.1+ enabled web server running on Linux, Solaris, BSD, Mac OS X, and Microsoft Windows environments.

 

Ook niet zo heel gek, het enige dat het nodig heeft is PHP >4.1 en (My)SQL.

 

De meeste webhosters werken overigens met Linux-servers, wil je het thuis gaan draaien of doet jouw webhoster aan Windows? Ik denk dat het thuis draaien van een webshop niet zo'n super idee is (bereikbaarheid!).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De meeste webhosters werken overigens met Linux-servers, wil je het thuis gaan draaien of doet jouw webhoster aan Windows? Ik denk dat het thuis draaien van een webshop niet zo'n super idee is (bereikbaarheid!).

 

Ik bedoel eigenlijk het zelf (thuis ) bewerken van deze software, welk programma kan je daar het best voor gebruiken?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...