Ga naar inhoud


D-box1 en schoonouders.


Rekordc

Aanbevolen berichten

Ik heb dus bij mijn schoonouders een Dbox neer gezet. Werkt leuk, nu heeft mijn zwager aan de afstandsbediening gezeten, geen beeld. Schoonpa heeft er uren mee geknoeit, geen beeld. Dus toen ik eindelijk tijd had maar ff er heen gegaan. Nix kunnen vinden, na ff in de meeste menu's te hebben gekeken maar snel een reset gedaan, beeld was terug. Alleen schoonpa had de zenders gewist, die moeten er nu nog in want ik had de laptop niet bij me.

 

Wat kan er verzet zijn zodat het beeld weg was?

In menu 6 tuner, was geen enkele uitslag 00 00 FF op alle diseqc's (2 & 3 zijn in gebruik)

Lnb settings stonden ook normaal, geen bijzonderheden gevonden bij diseqc settings.

Ben natuurlijk wel benieuwd wat het geweest kan zijn.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


menu-9-9-7 22KHz Low alleen nog maar lage band kanalen ??

Zet een onbeduidend kanaal onder de parental pin , kan ie niets meer (per ongeluk) in het menu veranderen .

 

Citaat:
Alleen schoonpa had de zenders gewist

 

Ziet er bij sommige versies firmware ook onschuldig uit :

Menu-9-8-A - [color:"red"] Reset all [/color] .

Er zijn ook versies waar staat [color:"red"] Delete All[/color] en dan gaan er eerder alarmbellen rinkelen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook niet alleen maar lage of hoge kanalen. Het leek net of de lnb er niet aanzat, maar ja een reset doet wonderen.

Dat met die pin moet ik nog maar eens uitzoeken, klinkt wel beter.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...