joop_56 Geplaatst: 7 mei 2007 Geplaatst: 7 mei 2007 hallo satters ik wil een omvormer aanschaffen van 12 naar 220 volt en wil daar de tv op laten draaien op de camping nou wil ik weten hoe hoog de piek spanning kan zijn bij het inschakelen,heb er een geprobeert van 100 watt 200 watt piek maar die gaat op tilt de tv zelf verbruikt contunu 45 watt dat staat op de achterzijde het is een philps tv met beeldbuis van 42 cm monitor look HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Steve Geplaatst: 7 mei 2007 Geplaatst: 7 mei 2007 je moet wel een omvormer hebben van 300 watt continue en 600 watt piekspanning
joop_56 Geplaatst: 7 mei 2007 Auteur Geplaatst: 7 mei 2007 hoi zou 200 watt en piek 400 niet lukken,ik zit er ook mee dat hoe hoger vermogen des te meer standby vermogen zo'n ding vraagd HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Steve Geplaatst: 7 mei 2007 Geplaatst: 7 mei 2007 st by vermogen ?? je zet hem aan als je tv gaat kijken,maar er zal ook wel een sat ontvanger op aangesloten moeten worden denk ik.deze omvormers zijn ong 30 euro. zie pm
Jan Ambers Geplaatst: 7 mei 2007 Geplaatst: 7 mei 2007 Bij wijze van proef: schakel eens de demagnetiserings spoel af, en schakel dan TV aan via de omvormer... lukt prima! Let er wel op hoeveel je tv verbruikt, na enkele tijd zal de batt plat zijn... 45W is best veel! (Neem liefst een LCD toestel 19"" gaan al vanaf 15W!!!)
joop_56 Geplaatst: 7 mei 2007 Auteur Geplaatst: 7 mei 2007 hoi het probleem is dat de omvormer in de schuur staat bij de accu's 170 amp, en van daar 220 volt kabel naar binnen ongeveer 15 meter dus aan schakelen via de omvormer is geen optie, maar werkt wel HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Jan Ambers Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 De demagspoeg zit in de TV, dus kan je behalve dàt, alles laten zoals het is! Gewoon dan de TV aanschakelen op je "mini"centrale, en alles werkt! Heb dit ook gedaan in de zwerfwagen, en heb jaren enkele uren TV gekeken via accu/omvormer, nu is het een LCDscherm.
joop_56 Geplaatst: 8 mei 2007 Auteur Geplaatst: 8 mei 2007 hoi jan waar kan ik die dm-spoel vinden,om de beeldbuis ???even los solderen of zo maakt het niet uit voor het beeld ?? HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Jan Ambers Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Zit meestal met een stekker op print vast, is die slordige spoel die op de aqualaag vd BB ligt... Probeer dit even en kijk of het TVtoestel op je mini net opstart... Ik raad je wel aan om toch regelmatig eens de spoel te gebruiken om de kleurvlekken weg te werken, indien je op het groot net hangt... (schakelaartje is handig)
joop_56 Geplaatst: 8 mei 2007 Auteur Geplaatst: 8 mei 2007 hoi jan is het ook mogelijk om die dm-spoel later in te laten komen bv met een schakelaar heb ik die piek niet bij het inschakelen of blijft het dan toch het zelfde HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Jan Ambers Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Ja je kan na het inschakelen even de schakelaar omschakelen, maar ik denk dat de voeding toch op dit ogenblik door de kniën gaat...
z80 Geplaatst: 12 mei 2007 Geplaatst: 12 mei 2007 de dm-spoel maakt bijna sluiting. dwz er gaat in een korte tijd een vrij grote stroom lopen om een groot genoeg magnetisch veld op te bouwen. als de tv aan staat en je schakeld te dm-spoel in zal deze naar alle waarschijnlijkheid toch de voeding plat trekken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen