Ga naar inhoud

[TF4000pvr] Blijft hangen, reageert nergens meer op.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal. Tijdens het zappen vanavond op mijn topfield 4000 bleef deze op een gegeven moment helemaal hangen. Dit betekenet dat mijn apparaat niet meer reageert op de afstandbediening (behalven op uitschakelen) en ook niet op schakelen op het apparaat zelf (behalve uitschakelen). Ik kan hem alleen nog maar aan en uit zetten en als ie weer aangaat staat de topfield weer op dezelfde zender en blijft hangen. Die zender is overigens een FTA zender.

Ik heb zo'n vermoeden dat er op de een of andere manier iets in de software is misgegaan, maar heb eerlijk gezegd geen flauw benul wat ik kan doen. Zo ver als ik weet zit er geen resetschakelaar op mijn topfield, toch? En via het menu kan ik hem ook niet resetten, want ik kan niet meer in het menu komen omdat ie nergens meer op reageert. Wie heeft een idee? Het apparaat is al 5 jaar oud, dus misschien maar snel een nieuwe kopen??

bedankt alvast voor elke raad die jullie me geven kunnen.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Haal de stekker er eens een paar minuten uit, dan opnieuw proberen

Geplaatst:

Dat heb ik gedaan. Na een half uur nog steeds hetzelfde resultaat. Hij start op met dezelfde zender blijft hangen en reageert nergens op. Ik zal de stroom er vannacht vanaf houden, maar ik vermoed dat het niet zal helpen.

Geplaatst:

Het kan zijn dat de harddisk kapot is dan blijft de topfield ook wel eens hangen.

Open schroeven, harddisk loskoppelen en kijken of hij dan weer funktioneert.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Vanochtend sloot ik mijn topfield aan na een nachtje 'rust' en toen deed ie het gelukkig weer. Inmiddels heb ik op enkele Duitse fora gezien dat dit probleem recentelijk regeleatig is voorgekomen bij de 4000, zonder dat ik een echte reden/oplossing heb kunnen vinden. Voorlopig duim ik maar dat mijn toppie het na deze kuren weer een tijdje probleemloos blijft doen.

Geplaatst:

Was dit altijd op dezelfde zender ??

Ik heb ditzelfde ooit eens gehad op een gecodeerd Spaans kanaal waarbij de 4000 telkens bleef hangen, alleen uitschakelen hielp.. Dan werkte die probleemloos totdat ik weer op dezelfde zender kwam. Die zender heb ik er uiteindelijk maar uitgegooid..

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Hij bleef op een bepaalde zender hangen, maar ik heb niet de indruk dat die zender het probleem was. Zelfs na uitschakelen en weer aanschakelen hing de topfield nog steeds (dwz hij startte op op dezelfde zender en reageerde nergens meer op). Alleen na een lange afschakeling van het stroomnet deed ie het weer. Laten we hopen dat het zo blijft..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen