Ga naar inhoud


Juridisch vraagje


Gast

Aanbevolen berichten

Citaat:
Citaat:
Een auto moet dus altijd apk gekeurd zijn.


Lijkt mij knap lastig als de auto bijvoorbeeld helemaal gerestaureerd wordt. Dat kan maar zo een jaar of langer duren. Gedurende die tijd is de auto natuurlijk nooit te keuren omdat hij uit elkaar ligt.


Of je moet hem dus schorsen.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


win win situatie dus

Citaat:
Ik heb bewijs van politie en afsleepdiensten dat de auto totaloss was
op 16 augustus

 

het afsleepbedrijf moet boeken waar dat total losje is afgeleverd op 16 augustus, ondanks vertraagd vrijwaringsbewijs

 

het proces verbaal vd politie is eenduidig

 

bellen is meestal de eerste en beste optie, daar jij een vergissing (per automatische aanmelding verstuurde waarschuwing) kunt rechtzetten door een toelichting

 

(dus administratieve kosten voor de staat en uitvoeringskosten voor de staat voorkomt)

 

indien dat geen gehoor heeft

aangetekend schrijven met copieen

 

indien dat geen gehoor heeft afwachten en laten voorkomen.

 

cheers

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie weet dat zonder daar ooit mee in aanraking te zijn geweest?

Tenminste in de brieven over de APK keuring die ik heb ontvangen is daar met geen woord over gerept.

En ook toen het garagebedrijf pas over 1,5 week tijd had heeft deze het er ook niet over gehad.

Ook kan ik me er niets van herinneren dat er iets over in de krant of in de media bekend is gemaakt.

 

Als dat allemaal zo is dan denk ik dat het geen enkel probleem zal zijn als je het voor laat komen.

Men zal een wijziging in de regel denk ik toch op z'n minst kenbaar moeten maken.

Of het moet zijn dat ik dan net altijd op dat moment iets anders aan het doen was en het allemaal net gemist heb.

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als dat allemaal zo is dan denk ik dat het geen enkel probleem zal zijn als je het voor laat komen.

Men zal een wijziging in de regel denk ik toch op z'n minst kenbaar moeten maken.

Of het moet zijn dat ik dan net altijd op dat moment iets anders aan het doen was en het allemaal net gemist heb.

 

de regel was er al langer , alleen hij werd nog niet toegepast

 

via via gehoord (al in december) dat het toepassen van de regel er aan zat te komen van een medewerker van het rdw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wordt het dan alleen maar eenvoudiger mee, want als de regel er al langer was maar men deed er niets mee dan werd het niet op tijd laten keuren dus al die tijd gedoogd.

Dan heeft men alsnog de plicht om in iedergeval duidelijk kenbaar te maken dat het vanaf een bepaalde datum niet meer gedoogd wordt.

Men kan er in ieder geval niet vanuit gaan dat een ieder regelmatig contact heeft met het RDW om er achter te komen dat het vanaf een bepaalde datum met een boete beloond wordt als je auto niet op tijd gekeurd is.

 

En stel dat je wel keurig op tijd bent, maar je auto wordt afgekeurd en de reparatie is niet op tijd klaar ivm. het bestellen van onderdelen ed. hoe lossen ze dat dan op?

 

Want dat schorsen is natuurlijk volledige kul, dat is nl. nagenoeg even duur als gewoon belasting betalen, dat zou je dus eigenlijk alleen maar doen om niet te hoeven laten keuren.

 

En hoe doen ze dat dan als de auto bij de garage staat?

Als ik een 2e hands auto koop kreeg/krijgt de auto meestal op dat moment pas een nieuwe APK terwijl hij toch al wel de nodige tijd zonder geldige APK bij de dealer stond, of mag dat nu ook niet meer?

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Want dat schorsen is natuurlijk volledige kul, dat is nl. nagenoeg even duur als gewoon belasting betalen, dat zou je dus eigenlijk alleen maar doen om niet te hoeven laten keuren.


Ik bedoelde dus dat als je een auto lange tijd niet gebruikt, dan kun je hem schorsen. Dat moet je elk jaar weer verlengen.
Zelf was ik iets te laat met verlengen en kreeg dus die brief van de rdw dat mijn auto niet gekeurd was op een bepaalde datum.

Ik vind het ook niet helemaal terecht, want die auto staat al een paar jaar stil in een garagebox, maar het is natuurlijk wel makkelijk voor de rdw om zo vanuit de luie burostoel geld te innen.

Je kunt de auto 2 maanden van te voren al laten keuren, dus dat wachten op onderdelen oid is ook al geen smoes meer.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...