Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Hoi, Ik heb een nieuwe 1 Gig Samsung PC3200 / 400MHz DDR geheugen kaartje gekocht en deze kaart werkt niet in mijn Asus A7N8X-E moederboard. Is er iets wat ik over het hoofd zie of heb ik het verkeerde geheugen gekocht. Bios versie 4247 Rudy
Ome Merde Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 in de manual van je mainboard staan compatible dimms beschreven, wellicht even vergelijken ... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Hoi, Merde Het enige wat ik heb is een sticker wat op mijn comp kast is geplakt DDR Dim 64/72 bit, 184 pin module En deze zit er momenteel in: Vdata MDGVD5F3H4750D1E02 DDR400 (2.5) 512M 16 S/N: 401F3H4MR Rudy
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Asus A7N8X Processor - AMD Athlon\Athlon XP with the bus speeds 100/133/166 MHz; - AMD Duron with the bus speed 100MHz; - Socket 462 The nVidia nForce II Chipset - North Bridge nForce2 SPP; - South Bridge - nForce2 MCP-T; - Interbridge Bus - HyperTransport (800 MB/s) System memory - Three 184-pin slots for DDR SDRAM DIMM - Maximum memory capacity 3 GB - Supported memory types PC1600/2100/2700/3200 - 128-bit dual-channel memory access possible - Onboard power indicator Graphics - AGP slot supporting the 4x/8x modes - AGP Warning LED indicator Expansivity options - Five 32-bit PCI Bus Master slots; - Six USB 2.0 ports (4 integrated + 2 additional); - Two IEEE1394 (Firewire) ports - Integrated audio nForce2 APU; - LAN controller nForce2; - LAN controller 3COM. Overclocking Options - FSB adjustable between 100MHz to 250 MHz in 1(-5) MHz increments; multiplier adjustable; - Processor/memory, AGP voltage adjustable. Disk subsystem - 2 channel UltraDMA133/100/66/33 Bus Master IDE (with support for up to 4 ATAPI-devices) - Support for SerialATA (2 channels) - Support for LS-120 / ZIP / ATAPI CD-ROM BIOS - 4MBit Flash ROM - Award BIOS Phoenix with support for Enhanced ACPI, DMI, Green, PnP Features and Trend Chip Away Virus Miscellaneous - One FDD port, two serial and one parallel ports, ports for PS/2 mouse and keyboard - STR (Suspend to RAM) - SPDIF Out - Asus POST Reporter - Asus Q-Fan Power management - Wake-up on modem, mouse, keyboard, LAN, timer and USB - Standard 20-pin ATX (ATX-PW) power connector Monitoring - Processor temperatures, voltages and the rotational speeds of the three fans are monitored; - Asus PC Probe utility
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 soms is het niet de bus speed maar het soort en aantal Gb per dimmslot asus heeft ook manuals over hoe en waar bepaalde uitbreidingen in kunnen de combinatie kan fout zijn OF de 1 x 1 Gb kan fout zijn in slot 1 cheers Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 hoi, Tonskidutch Ik heb het in slot 1 2 en 3 geprobeerd en ook enkel de 1 gig kaart,en ook samen met mijn oude 512MB kaart. Met alleen de 1 gig kaart wil de computer ook niet opstarten. In slot 1 en 3 moet een gelijke kaart zitten las ik ergens op Internet. Rudy
Ome Merde Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 er zitten 3 geheugensockets op zo te lezen ? dual channel staat er ook, vreemd, wat voor kleur(en) hebben die sockets ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Er zit 1 zwarte en 2 blauwe sockets in, de sockets zijn de voetjes neem ik aan waar de geheugen module's ingedrukt worden. Of kan er alleen maar dual channel in, b.v 2x 512MB? Rudy
Ome Merde Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 neuj, blauw is dual channel. ros die 1Gb eens in een zwarte en boot dan nog eens .... desnoods je bios ook even resetten (load defaults) voor als er het e.e.a ingesteld staat voor de dimm-sockets ... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Ik heb de zwarte socket al geprobeerd, maar hoe reset ik de bios? Rudy
Gast Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 Ik heb een probleem combi Geheugen Ondersteuning? Ondersteunt het moederbord de reepjes wel? Wanneer dat niet zo is, dan is er kans dat de computer alle dienst weigert. Kijk eens in de Technische PMG FAQ welke reepjes op je moederbord passen: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? Zijn het moederbord en het geheugen wel compatibel met elkaar? Bekende probleemcombi's zijn: [color:"red"] [/color] + Kingston HyperX, Asus A7N8X + TwinMos en Abit NF7 + TwinMos. Op de website van de mobofabrikant kun je gewoonlijk compatibiliteitstabellen terugvinden. Op bijvoorbeeld de Asussite staan ze op de "Specification" page van het mobo. Aparte gevallen zijn OCZ DDR2 geheugenreepjes in combinatie met een willekeurig DDR2 moederbord. De schuldige is hier OCZ dat in feite overclocked geheugen levert met een te hoge voltage-eis. Normaal DDR2 geheugen heeft genoeg aan 1,8V, echter OCZ DDR2 repen vereisen 2,1V. Het gevolg kan zijn dat de PC na een tijdje spontaan gaat rebooten of zelfs helemaal niet post.
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 luister, je zou ook dead on arrival geheugenbankje kunnen hebben gekocht dat spul wordt als bulkware zo vaak dood aangeleverd dat je er droevig van zou worden dus test het bankje eens in een nieuwer mobo bij een kennis (overigens ik kocht die dingen bij een winkel die het ter plekke voor jouw ogen teste in een courant mobo, en enkel als dat mobo tijdens boot en tab-toets alle MBytes toonde was die goed voor de verkoop) anders (indien niet werkende te krijgen op een couranter mobo) terug naar de winkel, want; elke doorsnee computershop levert je meteen een nieuwe (binnen 14 dagen volgens aankoopbon), na overtuigende uitleg wat jij al geprobeerd hebt en indien ze hem zelf niet ter plekke zouden kunnen testen... op een passend mobo cheers Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
theparasol Geplaatst: 8 mei 2007 Geplaatst: 8 mei 2007 dit werkt wel: Kingston KVR333X64C25K2/1G Although this motherboard specifies DDR400 compatibility, Kingston only supports it with DDR266 and DDR333. En mem regel 3 en 4 in de handleiding mainboard: 3) meer dan 18 chips per module -> werkt niet 4) meer dan 8 devices per kant -> werkt niet. Vermoedelijk gaat het daar ergens fout. Tonski suggestie kan natuurlijk ook nog
Gast Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 Hallo, Ik heb hier nog wat informatie gevonden: http://tweakers.net/nieuws/26958/Asus-lanceert-Socket-A-moederborden-met-400MHz-FSB.html http://www.driverheaven.net/reviews/asus/index.html Ik hoop dat dit genoeg informatie is of mij Ram geheugen geschikt is. Misschien is de snelheid van 400MHz wel te hoog, dat 333MHz wel geschikt is Ik had me beter moeten voorbereiden welk ram geheugen geschikt was voor mijn asus moederboard. Misschien moet ik het geheugen eerst eens testen bij iemand anders, of bij een computer winkel. Ik heb deze module gekocht via E b a y vandaar dat ik niet naar een winkel mijn verhaal kan halen Ben benieuwd of jullie wat aan deze link hebben of mijn 1 gig kaartje nog geschikt is, anders verkoop ik het kaartje weer door als hij tenminste nog goed is. Rudy
raptor Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 ik heb de a7n8x bijna gelijk aan de e versie echter zijn dit plankjes waar je niet zomaar wat kan insteken en ook kunt verwachten dat het gaat werken. bij mij werkte alleen corsair twinx als dual channel stabiel op 400 mhz. alle andere manieren van verschillende dimm's gaan niet werken niet in dit plankje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen