Jan Ambers Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 Ik stop een elders opgenomen minidisk in een Sony MDS-101, en die wordt versneld afgespeeld??? Diezelfde haastige disk stop ik in een Sony MDS-JE530 en die speelt normaal... dus MD-101 defekt??? logischer wijze... Stop ik een willekeurig zelf opgenomen MD(niet op MDS-101 opgenomen), in de MDS-101; dan speelt die normaal???RARA??? Is er soms een sampling instelling die op sommige app kan veranderd worden, en die de MDS-101 niet herkent(ouder maar robust toestel)???
Jan Ambers Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Geplaatst: 9 mei 2007 Ik heb menu gedrukt en de verschillende standen gecheckt, nergens "Longplay mode" gevonden??? Een geluk dat ik hier enkele MD toestellen heb, zo kon ik de montage maken, maar nog nooit van die mode gehoord! Weet je dit zeker? De MD is 80'
matthew_be_wvl Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 Ja, met nieuwere toestellen kan je in LP-2 en LP-4 opnemen, waarbij LP-2 nog acceptabel is voor muziek en LP-4 bedoelt is voor spraak. Althans dat is op mijn minidiskspeler zo. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Jan Ambers Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Geplaatst: 9 mei 2007 Is da ook ne Sony, en stel je die mode in via menu of een aparte toets? Licht dan in die LP stand een icoon op? Op een MD-80' staan 47 titels, wel in middengolf kwaliteit!
matthew_be_wvl Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 Het is wel degelijk een Sony, een NET MD Walkman MZ-N520 Type-S. Ik weet niet juist welk apparaat het thuis in de hifi keten is, maar die (ook een Sony) heeft er ook geen enkel probleem mee (al mijn schijfjes zijn immers in LP2 want ik gebruikt de computer om er liedjes op te zetten) Je kan dat bij manueel opnemen ook wel instellen bij de record opties. Bij mij R-SET, dan R-MODE en dan kan ik kiezen SP, LP2, LP4 of MONO. Maar om af te spelen herkent hij dat wel automatisch bij mij. Als er zo'n schijfje in zit dan staat er welke kwaliteit het is bovenaan het schermpje bij mij. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Jan Ambers Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Geplaatst: 9 mei 2007 Ik ben nog's even gaan kijken in de woning, daar staat een MDS-520 geloof ik, en geen scherm met LP aanduiding, maar wel MONO! Nemen die in de stand mono, autom in LP2 mode op of is er ook SP mono mode? Het stomme is dat ik wel een hoop papier mag doorvlooien eer ik die manuals vind... Maar ik meen me te herinneren als ik een cd in mono opnam die ook versneld weergegeven werd... Eerstdaags zie ik die lui die die opname maakten, en dan ga ik Uw installatie:"R-SET, dan R-MODE en dan kan ik kiezen SP, LP2, LP4 of MONO" eens checken, want ik moet van hun zangoefeningen toch regelmatig een CD maken...
matthew_be_wvl Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 Mono is gewoon SP Mono, dacht ik. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Unetwork Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Ja je moet een nieuwere generatie MD hebben om de LP af te spelen. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Jan Ambers Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Ze zijn gewoon mono opgenomen zijn vermoed ik, want er stonden 47 songs op ipv anders 25... Nu de cd is gemaakt en de disks terug bij de eigenaar, maar ze nemen zelf op uit hun Dynacord Powermate, en ik vermoed in mono daarom meer plaats, want ze klonken goed met hoge tonen erin.... bij LP zou dat MG geluid zijn...
matthew_be_wvl Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Middengolf geluid is veel gezegd. LP2 is meer de klank van 128 kbits MP3 en LP4 van 96 kbits MP3 Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
markie2 Geplaatst: 18 juni 2007 Geplaatst: 18 juni 2007 LP mono is net zo goed van kwaliteit als de normale stereomode, zij het dan in mono. Door dat er in mono maar 2 bytes gebruikt worden per sample(16 bit) i.p.v.4 (2x 16bit, 1x per kanaal) krijg je dus dubbel zoveel op de MD. Bij mijn weten is de MDS101 het enige Sonytoestel dat die LP mono niet ondersteund. Volgens mij gewoon een bug, want de nog oudere toestellen (zolas bv de MZ1) ondersteunen het wel. Bij LP2 en LP4 wordt er een hogere compressie gebruikt, met het gekende (voor sommigen hoorbare) gevolg. En enkel met de recentere toestellen afspeelbaar. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen