Gast Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 Ik heb sinds één week een budgetphone abo maar ben er vooralsnog totaal niet tevreden over.Waarom? Nou,als ik mijn kennissen opbel(gewoon regionaal en geen gsm) dan krijg ik 9 van de 10 keer geen verbinding en schakel dan maar weer over op de kpnlijn en heb gelijk contact.Ik heb al de nodige mails verstuurd naar die toko maar krijg eigenlijk alleen maar van die standaardantwoorden waar ik weinig mee kan.Ik ben eigenlijk benieuwd of ik de enige ben die zo moeilijk contact kan krijgen bij het gebruik van budgetphone als voipprovider?
pukje Geplaatst: 9 mei 2007 Geplaatst: 9 mei 2007 ik ben ook niet tevreden met budgetphone over bellen en gebeld worden geen klagen ,maar over geluidskwaliteit (veel echo) heb ook een voipbuster account waar ik dik tevreden over ben ,een veel betere geluidskwaliteit
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Ik ben er zeer tevreden over, heb nog nooit problemen gehad. Ik zou zeggen, bel daar eens heen, geef duidelijk aan wat voor een modem, en of welke VOIP adapter je hebt, en wat de klachten zijn. Vraag of zij die instellingen naar je mail willen sturen. Ik zelf werk met een Draytek 2700 annex A modem VOIP adapter. Er kuunen natuurlijk ook instellingen zijn die niet helemaal goed staan. Ook sommige draadloze telefoons geven wel eens problemen. Nee ik heb geen aandelen bij BudgetPhone.
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Ik heb voor alsnog ook geen problemen met ButgetPhone.. Het geluid is iets zachter dan nogmaal maar verder is het best te doen.
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 @ Henri, Ik heb zelf de 2800 VG annex A en het lijkt wel of de telefooninstellingen op deze draytek standaard voor nederland niet juist zijn.Deze staat standaard voor nederland op DTMF(se,nl,fin) en heb deze nu op DTMF gezet zonder toevoeging.In de andere stand lijkt het wel of de router niet goed communiceert met mijn Siemens dect telefoon waardoor soms de nummers die ik intoets niet goed of helemaal niet overkomen. Zou je anders zo vriendelijk willen zijn de instellingen van jou router naar mij per pm te sturen?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 Dat wil ik wel doen, maar op dit moment, kom ik met geen mogelijkheid in de modem ??? Geprobeert: 192.168.1.1 kom ineens niet meer in de modem, wat voorheem probleemloos ging Mocht jij het weten, hoor ik het wel.
sevensheaven Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 ook wel eens last van gehad..gewoon ff je modem resette en hij is weer toegankelijk..tja het is ff vervelend,maar het werkt wel. mvg stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast Geplaatst: 10 mei 2007 Geplaatst: 10 mei 2007 als Henri nu zijn modem reset zijn ook al zijn instellingen weg...........maar het is waarschijnlijk wel de enige manier om er weer in te komen.
mardy Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ik heb afgelopen week vrijdag wel storing gehad op mijn budgetphone lijn. Na een paar uurtjes hadden ze dit verholpen. En op dit ogenblik werkt het alweer een weekje zonder problemen. Wel heb ik zo nu en dan last van een echo, maar meestal is het geluid zeer goed. Verder is de targa dip telefoon bij een bekende duitse super een aanrader.
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Dankjewel Henri, Ik heb het even hetzelfde ingesteld zoals bij jou en er valt mij op dat de kiestoon anders klinkt.Voor de rest werkt het hetzelfde.Ik heb nummers voor geprogrammeerd in mijn telefoontoestel en als ik dan op zo een voorkeuzenummer druk heb ik geregeld dat de Draytek niet alle cijfers overneemt en er soms gewoon 1 tussen uit laat.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Wel raar natuurlijk. Maar ik zou alsnog de vraag eens duidelijk voorleggen aan Budgetphone. Vergeet daarbij niet te vermelden welk type modem en merk telefoon je hebt. Over de instellingen, is ook veel te vinden op de site van je VOIP Modem router.
cashnoflow Geplaatst: 12 mei 2007 Geplaatst: 12 mei 2007 Die Targa is inderdaad een uitkomst. Voipbuster werkt ook zonder enig probleem. En dat in combinatie met een Siemens Experiabox. Zal wel komen door de USR5461 router die er voor zit en waarop die aangesloten is. Het was dus een voor mij juiste gok dat het inderdaad zou werken. Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e
pukje Geplaatst: 13 mei 2007 Geplaatst: 13 mei 2007 Om nog even terug te komen op het slechte geluid van budgetphone: Mijn linux asterisk pbx maakt verbinding met budgetphone en voipbusters (en nog een paar andere) Als mij iemand belt via het budgetphone nummer merk ik dat direkt aan de echo die meekomt. Objectiever kan je die twee niet met elkaar vergelijken beide zitten op de zelfde pbx en de zelfde internet aansluiting hier zonder NAT een uittreksel van de sip.conf: register => xxxxx:yyyyyy@budgetphone.nl/xxxxx register => zzzz:qqqqqq@sip1.voipbuster.com/zzzz [xxxxx] type=friend context=from-budgetphone host=budgetphone.nl fromdomain=budgetphone.nl insecure=very nat=no secret=yyyyyy qualify=no port=5060 [zzzz] type=friend context=from-voipbuster host=sip1.voipbuster.com fromdomain=voipbuster.com username=zzzzz insecure=very nat=no secret=qqqqqq qualify=no port=5060
Gast Henri Aalten Geplaatst: 13 mei 2007 Geplaatst: 13 mei 2007 Pukje, Wat vindt jij dan de beste van allemaal? wel naar PM, reclameregels.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen