spran062 Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Heb op de EB van kpn een internet server aangemaakt die via USB te bereiken is. het volgende doet voor. Een Pc met win 2000 daar kan ik de server http en ftp bereiken. Een PC met Xp er op kan ik alleen server http bereiken en niet ftp server. kan iemand hier wat over vertelen. is dit een instelling van Xp. Laat wat horen. Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141 Humax 5400, Venton 200HD Amiko 8900HD lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt
Ome Merde Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 en wat als je de firewall eens uitzet of aanpast op poort 21 (op de XP-machine)? merDe deze ruimte is te huur
spran062 Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Geplaatst: 12 mei 2007 het help niets als ik de firewill uit zet. ik heb port 21 bij uitzondering gezet ook dit help niet. Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141 Humax 5400, Venton 200HD Amiko 8900HD lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt
Antenne Jantje Geplaatst: 12 mei 2007 Geplaatst: 12 mei 2007 Voor mijn ftp server had ik eens dezelfde klachten van users, en altijd het verwijt "dat ligt aan je server" nou niet dus.. en heb op de web page eens deze uitleg neergezet na wat testen, en wat bleek, het lag niet aan mij,, maar aan XP,, zoals van XP te verwachten was. Wat ik gebruik aan O.S. hoef ik denk ik niet meer te zeggen.. Groetjes Antenne Jantje. Het komt voor dat gebruikers met Windows XP met service pack-2 niet op de server kunnen inloggen en een foutmelding krijgen. Al snel komt de vraag naar ons dat ligt aan jullie server.. Dit is echter niet het geval, dit is getest op diverse systemen met windows en het blijkt dat de problemen zich alleen voordoen op systemen met windows XP en service pack-2. Dit wordt veroorzaakt doordat het service pack-2 de instellingen van je explorer aangaat passen waardoor je internet browser dus ook aangepast wordt en de functie voor web ftp anders wordt waardoor je op een aantal site's niet meer kan inloggen, (waaronder de onze.) Langere tijd hebben we al getracht uit te vinden wat dit nu was, maar het bleek een simpele instelling te zijn in de instellingen van je browser. Deze dien je dus aan te passen, hieronder staat beschreven hoe dit te doen, hierna kan je dan wel inloggen op de FTP server. Noot: systemen met windows 98 t/m 2000 hebben normaal geen problemen met inloggen. Je zal de volgende instellingen in explorer moeten aanpassen, * open explorer op je startpagina. * ga bovenin naar het tabblad naar "exstra" en kies voor "internetopties" * in het scherm wat je nu krijgt kies je voor het tabblad "geavanceerd" * in de lijst die je nu te zien krijgt scrol je naar beneden tot je ziet staan: "mapweergave voor ftp sites inschakelen" Deze moet AANgevinkt staan.!!! * scrol door naar de volgende: "passief ftp-protocol gebruiken (bla bla firewalls) " Deze moet UIT staan.!!!! klik nu op toepassen en oke. Indien je nu gebruik maakt van service pack SP-2 dan zal je een melding krijgen over veligheids instelingen en deze moet je dan als oke/veilig (accepteren) aangeven. Let wel FTP is een normale functie en behoeft niet geblokt te zijn in je firewall van XP, ter vergelijk zou je dan ook je normale internet browser moeten blokkeren, en dat doen we dus ook niet. Hierna zou toegang op de server mogelijk moeten zijn. Dit is een "foutje" van windows xp service pack 2 die deze instelling heeft aangepast, met een xp zonder sp2 zou je dit wellicht niet gehad hebben en hierdoor hebben ook andere versies van windows er geen last van...
EL PIÑO Geplaatst: 12 mei 2007 Geplaatst: 12 mei 2007 Dit is géén foutje, bijna ieder FTP-programma maakt standaard gebruik van passief-FTP. Dit inderdaad voor firewalls, en dan met name de NAT-firewalls (de huis-tuin-en-keuken routertjes) waar anders poort 20 (retourverkeer) statisch op ingesteld moet worden. Dus zorgen dat op de server passief FTP-verkeer wordt toegelaten lost het probleem ook op. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
spran062 Geplaatst: 12 mei 2007 Auteur Geplaatst: 12 mei 2007 ik heb gekeken naar de instelling passief uit gezet en de ander stond aangevinkt, de pc opnieuw opgestart , moet wel een password opgeven, maar helaas nog geen verbinding met ftp Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141 Humax 5400, Venton 200HD Amiko 8900HD lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt
spran062 Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 IK ben terug gegaan naar Explorer 6, hiermee kan ik wel FTP server bereiken. Dus toch een instelling of een fout in Expolerer 7 Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141 Humax 5400, Venton 200HD Amiko 8900HD lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen