Plata Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ik heb een Topfield 4000 PVR van 3 jaar oud met een originele 80 GB hard-disc en ik vraag mij af of de harde schijf stuk is (wordt dagelijks gebruikt). Tijdens het opstarten een ander harder gekraak en vervolgens de vraag Formateren Ja of Nee. Na Nee te hebben gekozen, kom je niet meer in het Harddisc-menu en schakelt de schijf zich uit. Dit meermaals geprobeerd, geen resultaat. Na het formateren natuurlijk alle opnames kwijt en is de hard-disc weer voor een paar dagen te gebruiken. Is ie stuk? zo ja welke hard-disc gaat langer mee en waarop moet ik letten tijdens het inbouwen? Hebben meerdere PVR-gebruikers dit probleem? Alvast bedankt voor de reacties,Plata
grunnsat Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Ja, die hard disk lijkt wijlen. Je kunt de levensduur van een schijf nooit echt voorspellen. Die is namelijk afhankelijk van vele factoren, niet in het minst exemplarische afwijkingen. Samsung schijven lijken goed te zijn, en Western Digital en Seagate ook (zie ook mijn berichtje in de rubriek Nieuws). Neem geen Maxtor, die hebben geen geweldige reputatie. Je kunt nu natuurlijk ook een grotere kopen !
Gast Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Is het ook niet een kwestie van ervaring (goede of slechte) met een bepaald merk? Zelf heb ik goede ervaringen met Maxtor en heb ik al een paar keer op de stoep van de pc-boer gestaan omdat ik weer eens een defecte Seagate had!
grunnsat Geplaatst: 11 mei 2007 Geplaatst: 11 mei 2007 Citaat: Is het ook niet een kwestie van ervaring (goede of slechte) met een bepaald merk? Natuurlijk. Ik heb zelf slechte ervaringen met Maxtor, evenals een collega van mij. Een heel grote plaatselijke PC boer heeft ook de ervaring dat Maxtors het vaakst terug komen.
Plata Geplaatst: 11 mei 2007 Auteur Geplaatst: 11 mei 2007 Bedankt voor de antwoorden. Ik ga bij mijn leverancier een Samsung 120 GB met hoge korting proberen los te peuteren. Het gaat om een nog maar 3 jaar oud apparaat van dik 400 EURO. Groeten, Plata
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen