Ga naar inhoud

[TF5510PVR] Opname mislukt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

<<het is zelfs al gebeurd dat een opname vroeg in de avond werkte en een paar uur later niet meer...>> Dat is inderdaad een heel vreemd fenomeen, geen probleem (of beginnend probleem) met de harde schijf?

De harde schijf hoeft niet de hele tijd te draaien. (ik geloof trouwens niet dat een harde schijf die constant draait het slechter heeft dan een schijf die bij elke kanaalwissel opstart)Als je de balk geen of gecodeerde uitzending ziet is er toch ergens iets fout met het decoderen denk ik, of je cam of je kaart (of een kombinatie hiervan)staat de snelheid niet te hoog bij het automatisch decoderen 's nachts?

Als er iets fout gaat met opnemen met de tf heb je als ik me het goed herinner alleen zwart scherm zonder zulke meldingen.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

Hey,

tja,harde schijf aan het afsterven..heb ik ook al eens aangedacht,ons cd-smart

cardje is er nog een van het zwarte type en dus al iets ouder.bij "Live" kijken

echter geen enkele problemen.

de copy snelheid in de fastcopy tap staat op 6,kan ik wel eens omlaag brengen inderdaad.oh ja.bij kanaalwissel blijft mijn harde schijf ook gewoon uit.

natuurlijk niet als ik de opnamelijst wil bekijken dan is er eerst effe een lege lijst en na opstart hs komen de opnames..lijkt me duidelijk.

hoe dan ook,het niet of maar gedeeltelijk afspelen van opnames ( en dat is toch

waar men een dergelijk apparaat voor koopt) blijft ergelijk.

greetz.

Lindie.

live long and prosper !

Geplaatst:

klopt heb je gelijk in !!!!!

had ik niet goed gezien

Geplaatst:

maar toch nog een vraag waarom loopt de 5510 nou weer achter op bv 5000 en 5500 wat zou de reden kunnen zijn

eerst was het de 5000 en nu de 5510 (vergeten op de site te zetten)

Geplaatst:

Ik ben ook wel benieuwd of er een nieuwere versie voor de 5510 komt, want met de juni software heb ik een raar probleem als de topfield uit standby komt.

Als ik via de silverline tap een opname maak via tuner 4 dan kiest de topfield automatisch de vrije tuner. Standaard staat de topfiled op tuner 1 en dan gebruikt de opname tuner 2.

aangezien de topfield uit standby komt zou die de opname eigenlijk meteen moeten kunnen decoderen, echter dit doet hij niet omdat die opstart met tuner 1 en de opname met tuner 2. De opname is dan gecodeeerd opgenomen, echter de topfield geeft er wel een groen dollar teken aan de opname (wat dus foutief is, aangezien die wel degelijk gecodeerd is). Afspelen zonder smartcard is dus ook niet mogelijk)

Door de groene dollar wordt de opname dus ook niet 's nachts automatisch gedecodeerd, want volgens de topfield is die al gedecodeerd.

Meet de maart firmware heb ik dit probleem niet, dan wordt de opname ook opgeslagen met een gele dollar en dan loopt 's nachts de decodering ook normaal.

Als ik tegelijker tijd met de opname een andere zender kijk (dus niet vanuit standby) dan werken met de juni firmware de kleurcodes wel normaal.

Dus voor nu gebruik ik de maart firmware maar en heb dan nog regelmatig last van het 5000 display syndroom.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Geplaatst:
Citaat:
Door de groene dollar wordt de opname dus ook niet 's nachts automatisch gedecodeerd, want volgens de topfield is die al gedecodeerd.

Probeer RecCopy eens om 's nachts te decoderen, RecCopy kijkt niet naar het $ teken maar scant de file. Werkt ook andersom als het $ niet groen is maar de file is wel gedecodeerd past RecCopy de header aan. Ik gebruik RecCopy al een aantal weken en het werkt prima.

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Geplaatst:

Die gaan we eens fijn testen vannacht. De decodering van silverline is uitgeschakeld en deze staat klaar.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen