Ga naar inhoud


Geode binnenantenne voor Ontvangs van verder gelegen zenders.


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ben op zoek naar een goede binnenantenne voor ontvangst van verder gelegen zenders. USB ontvanger.

 

Zijn de aansluitingen voor deze antennes genormalizeert, of zit daar een verschil per merk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verschilt per USB ontvanger. Laat me je wel vertellen dat de meeste USB ontvangers niet erg gevoelig zijn. Soms zit er een verloop naar coax bij, soms zit er een MCX aansluiting op waar je een verloopje los voor kan kopen, te vaak zit er alleen maar een sprietje van 10 centimeter bij. Soms zijn er van dezelfde USB DVB-T stick zelfs verschillende uitvoeringen, met en zonder verloop naar coax. En soms kan je het 10cm sprietje zelf afknippen en er een coax connector op zetten.

 

Wat is "verder gelegen" en hoe sterk is die zender?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Wil namelijk in Westervoort, bij Arnhem een aantal Duidze zenders ontvangen.

afstand, wat zal het zijn 25 KM

 

Wat zijn dan goede binnenantennen ?

 

Zijn de zogeheten DVB-T PCI kaartjes beter, of maakt dat wijnig uit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25km? Daarmee kom je niet ver over de Duitse grens, is die zender niet heel zwak en/of afgezwakt richting NL? Want dan ga je het moeilijk krijgen.

 

Het kan waarschijnlijk wel, maar niet met je antenne op de begane grond op een willekeurige plek in het huis. Het beste zoek je een zo hoog mogelijk raam dat uitkijkt op de zender, en zet je daar de antenne in. Als dat niet kan pak je een muur die/dak dat uitkijkt op de zender en zet je de antenne daar tegenaan, zodat het signaal alleen door die muur hoeft. Zet je antenne niet aan de andere kant van het huis, ook niet als er tussen muur/raam - antenne alleen maar lucht zit. Het signaal kan niet makkelijk meer verder reizen eens het door je muur/dak is (ervaring).

 

Een goede plek is ook in de buurt van de nok (als je die hebt) van het huis.

 

Ik heb goede ervaringen met een HQ ANT 100, die is ook behoorlijk richtingsgevoelig. 25km zou je ook best kunnen halen met de standaard KPN antenne (Funke DSC200), maar niet als de zender erg zwak en/of afgezwakt richting NL is. (ik haal net 50km met een Funke DSC200 nokantenne, Rotterdam ontvangst hier).

 

Blijf in ieder geval ver weg van de "grassprieten" in alle soorten en maten met of zonder versterker, en vergeet ook (waarschijnlijk alle) "platte" antennes. Allemaal rotzooi.

 

Een zelfbouwharkje: http://www.xs4all.nl/~zappy/logper/ performt ook netjes.

 

Over DVB-T PCI, ik heb een Asus P7131 hybrid. Doet het prima maar lijkt vergelijkbaar met USB sticks qua gevoeligheid. Ik heb 'm wel alleen even kort getest, weet niet of er veel meer uit te halen valt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...