Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een pc met 2x 200GB erin.

Ik wil deze gaan gebruiken om meerdere Linux distros te installeren waaronder ook mijn vdr systeem.

Hoe moet ik dit aanpakken en hoe zouden jullie de partitie indeling maken (ermee rekening houdend dat er ook video opslag dient te zijn voor mijn vdr systeem).

Alvast bedankt voor jullie input.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

Geplaatst:

je swap kun je algemeen laten per distro tien gig is ruim voldoende

en een boot gedeelte om de distro's aan te sturen

zo heb ik vista xp pcbsd fedora5 suse10 en redhad op een laptop staan

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Geplaatst:

Waarom wil je meerdere distro's linux is linux kies gewoon je beste distro en ga er mee aan de slag.

Ik heb ubuntu op m'n laptop in dualboot met windows draaien.

En een 1ghz machientje ingericht als een vdrsysteem alleen een shell er op draaien en voor de grafische shit ubuntu.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:
Citaat:
Waarom wil je meerdere distro's linux is linux kies gewoon je beste distro en ga er mee aan de slag.
Ik heb ubuntu op m'n laptop in dualboot met windows draaien.
En een 1ghz machientje ingericht als een vdrsysteem alleen een shell er op draaien en voor de grafische shit ubuntu.

Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar toch bedankt voor het advies!!

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

• 2 weken later...
Geplaatst:

Lijkt mij ook geen goed idee. Draai 1 Linux en probeer de rest uit onder VMWare.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Citaat:
Lijkt mij ook geen goed idee. Draai 1 Linux en probeer de rest uit onder VMWare.

VMWare is idd goed om te proberen, maar als je ze echt wil gebruiken kan je ze toch beter echt installeren en niet in een Virtual Machine (minder geheugen en werkt toch iets trager dan).

Zelf draai ik Windows 2000 in VMWare 5.5 op mijn Debian systeem en dat werkt nog wel redelijk goed, maar toch merkzaam trager dan normaal. Natuurlijk heb je met meer (veel) geheugen en een snelle CPU betere prestaties (op mijn laptop werken de meeste Distro's onder VMWare zo traag dat ze bijna onbruikbaar zijn, dus dat geeft dan een verkeerd beeld van Linux. Zonder VMWare draaien de meeste dan weer beter en sneller dan windows).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen