Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb met ombouw comp per ongeluk met skystar2 kaart erin doen blokje 120 los geduwd.

Heb veel problemen nu met ontvangst wat inhoud beeld dan valt signaal ff weg en moet dan naar andere zender om weer beeld te krijgen.

Soms paar dagen geen last dan weer wel.

Heb hem inmiddels eruit gehaald.

102 omhoog gehaald en zie dat een spoeltje er zit en dat de onderkant ervan vast zat aan bordje.

Kan ik dit er weer opdoen en dan met een wasknijper vast zetten.

Ik vraag dit omdat ik niet weet als het niet goed zit ik misschien mijn Pc opblaas, heeft iemand een antwoord.

Alvast bedankt.

Momenteel alleen DVB-T stick

Geplaatst:

Kun je er een foto van maken en hier plaatsen?

Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Geplaatst:

Dit blokje is een spoeltje dat in de verbinding voor de LNB voedingspanning opgenomen is. Het spoeltje moet er voor zorgen dat het 22KHz signaal, dat gebruikt wordt om de LNB om te schakelen op de hogeband en voor de DiSEqC telegrammen, niet door de laagohmige spanningsconverter kortgesloten wordt. Als het spoeltje onderbroken is dan krijgt de LNB geen spanning en werkt de kaart dus niet. Als het spoeltje een kortsluiting heeft dan wordt de stroom voor de LNB nog prima doorgelaten maar zakt het niveau van het 22KHz signaal drastisch zodat de kaart alleen nog werkt voor transponders in de onderband. Als je het zwarte kapje er af pakt kan dit ook dat effect geven omdat dan de inductie van de spoel veel minder is en er ook een veel groter deel van het 22KHz signaal in de spanningconverter zal verdwijnen. Als de kaart goed werkt dan kun je het kapje met een druppeltje lijn weer vast zetten en is alles weer OK. Er is rond deze spoel geen risico dat de PC defect gaat, wel gaat door een kortsluiting in de coax naar de LNB vaak deze spoel stuk, en, als de kortsluiting te lang duurt, de spanningsconverter op de kaart zelf.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen