Ga naar inhoud

CanalDigitaal Duo LNB 60 en DiSEqC-multiswitch (op een WaveFrontier)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allen!

Wederom een eenvoudige vraag waarvan het mij nog niet gelukt is het antwoord op dit forum te vinden. Ik ga binnenkort een WaveFrontier schotel kopen, met hierop vanzelfsprekend meerdere LNB's.

Ik heb begrepen dat ik om deze meerdere LNB's op mijn satellietontvanger aan wil sluiten, ik een multiswitch nodig heb: een DiSEqC 1.0 voor maximaal 4 satellieten, een DiSEqC 1.1 of hoger voor maximaal 16. (verbeter mij gerust en/of vul mij gerust aan als deze veronderstelling onjuist is)

Nou bestaan er combinatie-LNB's, bestemd om tegelijk op meerdere satellieten te richten. Naar ik begrijp is de LNB60 die CanalDigitaal nu pormoot er hier eentje van. Maar het is me niet helemaal duidelijk:

* er zitten geen extra aansluitingen op; telt deze LNB nou voor 1 of voor 2? En als het voor twee telt; hoe 'weet' mijn tuner dan welke satelliet hij moet bekijken?

* ben ik juist in mijn veronderstelling dat er meerdere van dit soort LNB's bestaan? (begrijp ik goed dat de LNB van de Multytenne ook iets dergelijks doet, en dat deze een 'ingebouwde' multiswitch heeft?)

* Passen dergelijke LNB's zo maar op elke schotel? en ook zelfs op een niet-parabole schotel als de WaveFrontier?

Dank u weer voor het lezen.

Meer dank volgt na een antwoord :-)

Geplaatst:

Dergelijke monoblocks zijn niet ontworpen voor schotels als de wavefrontier (evenmin voor b.v. een Visiosat Bisat), misschien werkt het wel maar dan zal het niet best werken. Ze werken alleen goed op normale single-focus schotels en dan nog vooral op het aangeraden formaat (60cm in geval van de duo LNB 60).

Niet aan beginnen dus.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen