Ga naar inhoud

[Topfield TF5010PVR-MP] Is een USB kabel van 16 meter mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ontvanger staat op ca. 16meter van mijn computer. Omdat ik graag de diverse TAP's en de EPG's geregeld wil gaan "uploaden" wil ik een permanente

verbinding realiseren.

Ik ben er inmiddels achter dat een 16m usb niet werkt, de PC "ziet" wel een

Topfield usb apparaat maar dan lukt niets meer (logisch, usb is bedoeld voor max. 5m.)

Heeft iemand ideeen ? Ik zit zelf aan een usb extender te denken

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

USB extender gaat niet werken, misschien kun je wat met een gemodificeerde NSLU2 of Asus WL500g deluxe router.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

Weet je zeker dat de lengte van je USB-kabel het probleem is? Ook mijn computer en mijn Topfield staan ver van elkaar en ik dacht dat het geen zin had om er een kabel tussen te leggen. Op advies van mijn computerzaak heb ik het toch geprobeerd en het werkt! Er zit 15 meter USB-kabel tussen (een stuk van 10 en een stuk van 5 meter).

Geplaatst:

Kwam hier niet verder dan iets over 9 meter, ging (meestal)goed met kleine dingetjes zoals taps enz. maar problemen met bijvoorbeeld grotere zaken zoals een opgenomen programma naar de pc te krijgen.

Geplaatst:

met usb extender bedoel ik de apparaten die het signaal overzetten naar een netwerkkabel ( CAT5 ) en aan het andere einde weer omzetten naar usb .

E.a. zou tot 45m moeten werken.

Geplaatst:

begrijp ik het goed dat die Asus router een draadloze usb verbinding kan maken ?

Geplaatst:

<< begrijp ik het goed dat die Asus router een draadloze usb verbinding kan maken ? >>

nee.

De Asus (en ook de NSLU2) hebben een usb2 aansluiting(waat je je toppie an kunt hangen)en kunnen met een gewone netwerkskabel op je bestaande netwerk aangesloten worden.

Geplaatst:

dat zou betekenen dat ik

a) een WLAN moet inbouwen in mijn PC

B) de Asus bij de Topfield

c) de Topfield met een usb verbinden met de Asus

d) software matig dit 2e netwerk moet instellen

opm. ik heb al een netwerk router-pc-mac

Lijkt mij beetje ingewikkeld

Geplaatst:

Je kan zowel de Asus de NSLU2 en/of de silex aan een netwerkkabel aan je bestaande router hangen (je hoeft de wlan poort niet te gebruiken op de Asus)

De silex is wel de enigste die 'out of the box', dus zonder aanpassingen in de software werkt, maar is traag (zeggen ze)

Zoek maar eens naar silex op dit board.

Geplaatst:

Ja ik begin het te begrijpen. Volgens mij krijg je de volgende opstelling

PC - bestaande Router - 16m netwerkkabel - Asus (tweede router) - usb kabel - Topfield.

Voordeel boven de usb-extender is dat je diverse apparaten aan de Asus kunt aansluiten ( o.a. HD, web cam etc.) In beide opties moet ik een 16m netwerkkabel trekken. Het prijsverschil is ca. 10 euro meer voor de Asus. Het enigste probleem die ik zie gaat die software aanpassingen werken ?

Geplaatst:

Je kunt je het natuurlijk ook andersom afvragen:gaat de usb-extender werken (herkent/ziet jouw pc met gebruik van een usb-extender de toppy zijn harde schijf)

Geplaatst:

geldt natuurlijk voor beide oplossingen. De Asus 2e router is natuurlijk wel de mooiste als je e.a. aan het werk krijgt. Bij de usb-extender aanpak is het terugsturen als het niet werkt. Voor de Asus aanpak is het eigen verantwoordelijkheid voor deze (speciale) toepassing.

Idee waar ik software voor de router zou kunnen vinden ?

De link die Happy2000 (http://members.home.nl/rjz/)gebruikt naar zijn site loopt dood. Enig idee of er ook een nieuwere "How to do" is , die van Happy2000 is van 2005.

Geplaatst:

Gebruik hier de Asus WL500G premium met de software van Oleg en helemaal volgens Happy2000 zijn gebruiksaanwijzing gedaan. Dus de happy2000 methode is nog steeds Ok.

De aangepaste firmware vind je hier (link helemaal onderaan de site)

http://oleg.wl500g.info/#latest

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen