Ga naar inhoud


[Topfield TF5010PVR-MP] Is een USB kabel van 16 meter mogelijk?


Gast eric5.1

Aanbevolen berichten

Dank voor de link, ik zal van de week de netwerkkabel maken en de Asus bestellen.

Tot zover bedankt, hou je op de hoogte van mijn vorderingen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb inmiddels de e.a.aan acties ondernomen. Ik heb een Asus WL-500GPremium aangeschaft (de Deluxe was niet langer verkrijgbaar ) , aangesloten op mijn router via een lange netwerkkabel en ingesteld als Access Point (i.p.v. Home Gateway of router). E.a. werkt nu d.w.z. ik kan de Asus gewoon gebruiken om het internet op te komen. Ook is mij gelukt om, via de configuratie software, een usb stick te benaderen. Tot zover het goede nieuws.

 

Volgens de Happy2000 How to .. moet ik nu via Telnet de Asus benaderen om de Topfield driver te installeren en daar gaat het mis.

Als ik een C: scherm open en Telnet 192.168.2.103 in geef krijg ik .......

kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt.

 

Wat doe ik fout ? ik las ergens dat je in de conf. van de Asus wel de mogelijkheid voor Telnet moet toestaan maar waar zou dat staan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga gewoon in je asus system setup en kies vervolgens system command daarna in het bovenste deel van het rechter scherm je commandos inschrijven (afsluiten met [enter]na elk commando)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

System setup en system command ?

 

Ik kan kiezen in het menu uit Home, Quick Setup, Wireless, IP Config, USB Application, System Setup, Status & Log , Logout

 

kan het zijn dat je in de Access Point mode geen system setup ( en system command) hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

staan aan de linkerkant in het paarse gedeelte, de map met system setup aanklikken, dan komen er meer keuzes te voorschijn(zie bijlage) daar kun system command vinden. (tip, als je de gebruiksaanwijzing als bestand hebt kun je hier copy &paste gebruiken)

post-7550-1318259223,2841_thumb.jpg

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder System Setup heb ik de volgende mogelijkheden:

Operation mode, Change password, Firmware upgrade, Settings Management en Factory Default

Bij geen van de mogelijkheden kan ik een system command vinden ! HELP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Asus (even) in de Home Gateway mode gezet maar krijg geen meer mogelijkheden dan:

Operation mode, Change password, Firmware upgrade, Settings Management en Factory Default

Zou Asus het menu bij de Premium verandert hebben ?

 

T.a.v. het advies over de USB extenders goed bedoeld maar dit schip is voorlopig gepasseerd zie bovenstaande mails

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja links is een brede paarse band met het keuze menu ( o.a. map system setup )als ik die open krijg ik bovenstaande mogelijkheden, nergens een system command

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb het nog even herhaal (en weer terug anders kan in niet internetten) maar de mogelijkheden in het menu blijven hetzelfde. Onder system Setup settings management (zie tekst hieronder ) lees ik wel iets over het laden van een file zou dit iets kunnen zijn ??????

 

___________________________________________________

System Setup - Setting Management

 

This function allows you to save current settings of "WL500gP" to a file, or load settings from a file.

Save As a File

 

Move your cursor over HERE. Then click the right button of mouse and select "Save As..." to save current setting of "WL500gP" into a file. (Note: While you save current settings to a file, it will be saved to flash as well.)

 

Load From a File

 

Specify the path of and name of the downloaded file in the "New Setting File" below. Then, click "Upload" to write the file to "WL500gP". It takes a few time to finish the process and then the system will reboot.

___________________________________________________________________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat je dit gebruikt als je je instellingen wilt bewaren en als je bijvoorbeeld nieuwe firmware erin zet je de oude instellingen weer terug kunt zetten.

Heb je al geprobeerd om de asus direkt met je pc te verbinden zonder de 'oude' router er tussen, eerst daar alles 'aan de gang krijgen' en dan de oude router er weer tussen en aan de toppy.

nog wat: je hebt de router al wel geupdated met de oleg software?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee nog niet de Oleg software geupdated ik dacht dat dit na de Topfield driver moest. Ik e.a. direkt gaan aansluiten dus kan even niet internetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...