Ga naar inhoud


[Topfield TF5010PVR-MP] Is een USB kabel van 16 meter mogelijk?


Gast eric5.1

Aanbevolen berichten

ik heb inmiddels de Filmware geupdate met de Oleg WL500gp-1.9.2.7-7trx en wonder boven wonder ik heb extra mogelijkheden waaronder bij System Setup de optie System Command Hoera !!

 

Nu de volgende hobbel , Happy2000 schrijft :

 

Ga in windows naar Start uitvoeren en type >> telnet 192.168.1.1

(denk ik niet nodig omdat je al in de router zit met de software )

Nu vraagt telnet om je eigen naam en wachtwoord van de router, dit type je in.

(ook niet )

Nu zit je in de router en je ziet > root$]

( dit zie ik dus niet , in het grote scherm staat None )

Nu type je in:

mkdir /usr/local/root <enter>

(antwoord is mkdir: Cannot create directory `/usr/local/root': File exists ook goed blijkbaar al aangemaakt )

Dam gaat het echt mis met:

cp /tmp/harddisk/ftpd-topfield /usr/local/root <enter>

( opm. ik heb een usb-stick met een map ftpd-topfield-0.7.3 in de Asus geprikt en krijg het antwoord :

cp: /tmp/harddisk/ftpd-topfield: No such file or directory

Om eerlijk te zijn begrijp ik deze Linux? regel ook niet goed , is bv het woord harddisk wel op zijn plaats ?

 

Wie help mij verder in deze moeilijke materie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Oldebroek fijn dat je weer wilt helpen.

 

ik heb een heel mapje ftpd-topfield-0.7.3 met daarin ca.22 files (waaronder een Readme ) en weer een mapje libtopfield met ca. 25 bestanden. Is het de bedoeling dat alles naar de root gaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ik had blijkbaar de verkeerde file(s) ik heb nu

 

cp /tmp/harddisk/ftpd-topfield /usr/local/root <enter>

 

en

 

/usr/local/root/ftpd-topfield -D -P 2021 -t 60 -p /tmp/ftpd-topfield.pid --turbo --noeplf <enter>

 

ingevoerd en er kwam geen respons in het vlak , is dat goed of slecht ?

 

Als ik de System Log bekijk zie ik wel mijn ScanDisk usb-stick voorbij komen. Verder is mijn Linux nooit echt doorgebroken. Kan ik aannemen dat hetzelfde gebeurd als de Topfield wordt aangesloten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt een lang verhaal maar net voor de eind streep heb ik nog een beetje hulp nodig.

 

Topfield via de usb aangesloten op de Asus.

Vraag 1 Als ik Total Commander gebruik, waar geef ik het IP adres in (ergens onder de optie netwerk) ?

 

Vraag 2 Als ik in mijn browers het IP adres van de Asus +2021 ingeef krijg ik het volgende:

220 (none) FTP server (Topfield ftpd 0.5.0) ready.

500 'GET / HTTP/1.1': command not understood.

500 'HOST: 192.168.2.103:2021': command not understood.

500 'USER-AGENT: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8.1.3) Gecko/20070309 Firefox/2.0.0.3': command not understood.

500 'ACCEPT: text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5': command not understood.

500 'ACCEPT-LANGUAGE: nl,en-us;q=0.7,en;q=0.3': command not understood.

500 'ACCEPT-ENCODING: gzip,deflate': command not understood.

500 'ACCEPT-CHARSET: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7': command not understood.

500 'KEEP-ALIVE: 300': command not understood.

500 'CONNECTION: keep-alive': command not understood.

500 '': command not understood.

421 Timeout (60 seconds): closing control connection.

 

Wie helpt deze blinde in het donker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in je browser: ftp addres van je asus+2021 (gebruik hier: ftp://192.168.1.1:2021/ )

Bij gebruik van total commander ftp aanklikken nieuwe verbinding en dan: zie bijlage) de mijne staat op noors maar dat ziet er wel ongeveer hetzelfde uit in het nederlands, wel even je address aanpassen.

 

als je problemen hebt kan het zijn omdat de stroom van de asus is geweest, dan moet je het volgende even herhalen (met je usb-stick in de asus)

cp /tmp/harddisk/ftpd-topfield /usr/local/root

/usr/local/root/ftpd-topfield -D -P 2021 -t 60 -p /tmp/ftpd-topfield.pid --turbo --noeplf

post-7550-1318259223,3089_thumb.jpg

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Oldenbroek fijn weer je hulp te mogen ontvangen.

 

heb de topfield driver opnieuw geladen en kan nu met mijn browers (Firefox) via ftp://192.168.2.102:2021 de Topfield files zien HOERA !!!!!!!!!!!!!!!

 

met Total Commander wordt ik in verwarring gebracht door de gebruikers naam

Wat moet je ingeven ?? Hetzelfde is een beetje bij de ASus aan de hand

bij de eerste poging om van admin af te komen kwam ik het helemaal niet meer in. Heb de boel moeten resetten en opnieuw alles moeten instellen.

 

Wat betreft de Oleg software die is begrijp ik reset ongevoelig maar de Topfield driver ? , je zegt dat als de stroom van de Asus gaat deze opnieuw moet worden geladen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu anonymous in gegeven , naar jouw voorbeeld daarna vraagt Total Commander een wachtwoord te kiezen (waarschijnlijk door dit nr. verbinding) op te geven en lukt inderdaad de verbinding .. geweldig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er bestaan ook usb-repeaterkabels. Daar kan je je usb kabel flink mee verlengen.


Geprobeerd hier, zonder succes, werkte alleen maar af en toe en alleen met kleine bestanden.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo AlanS bedankt voor je inbreng maar de meningen over dat soort kabels zijn verdeeld. Ik zelf twijfelde tussen de USB extender oplossing ( bij duitse postorder met een C te koop voor 69,- ) waarbij de usb overgaat op een netwerkkabel (max 45m) en weer terug. En de Asus router met usb aansluitingen ( 89,- ) deze laatste oplossing heeft het voordeel dat de Asus naast de usb nog meer mogelijkheden heeft (1xWlan, usb-HD, 3xLAN). Dit laatste heb ik nu (eindelijk) voor elkaar met de hulp van dit forum. Ik zal wel graag willen weten of de eerste optie zou werken. Deze lijkt mij wel simpeler. Wie heeft ervaring met de USB extender van C ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...