Ga naar inhoud

Hulp gevraagd meerdere satelietten op DSR 7005

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onderwerp: Multisat probleem met Philips 7005

De 7005 is aangesloten op een visio bisat schotel met 3 LNB\'s (2 single en 1 twinn) De single LNB\'s voor Hotbird en Astra 2 en de twinn LNB voor Astra 1. Ik heb de diseqc uitgang aangesloten op tuner 1 en de 2e uitgang van de twinn LNB op tuner 2. Dit omdat alleen kijken en opnemen tegelijk noodzakelijk is voor Astra 1.

Het probleem is echter dat ik alleen beeld heb van Astra 1. Hotbird en ASTRA 2 zijn niet in te lezen. Het vreemde is ook dat in het Antenne instellingen menu ik alleen bij Astra 1 zowel signaalsterkte als signaalkwaliteit is aangegeven. Voor Hotbird en Astra 2 zie ik alleen een balk signaal sterkte.

Ik zie wel wisselende signaalsterktes tussen de verschillende satelieten dus de diseqc switch schakelt kennelijk goed.

Is het zo dat de Philips 7005 het diseqc signaal niet goed kan verweken?

PS de signaalsterkte direct gemeten vanaf de LNB (dus zonder diseqc) met digisat pro zijn voor alle 3 de LNB's ver boven de 80%

Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties

Geplaatst:

Kijk eens bij antenne-instellingen: Daarbij kan je een nieuwe satelliet toevoegen, kies de satelliet die erbij moet, bijv Astra 2. Daarna zal je wel de signaal-kwaliteit zien op de meter. Ook de diseqc instellingen aanpassen, ik weet niet in welke volgorde de LNB's staan, maar Hotbird zal waarschijnlijk A zijn, Astra 1 op B, en Astra 2 op C. Gewoon wat spelen met de instellingen en je komt er wel uit Suc6, Dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen