Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Situatie: Vaste automatische schotel op dak van een caravan. 1 losse schotel voor het geval dat er geen zicht is op de Astra sateliet via de schotel op het dak. Om nu het los en vast draaien van kabels te verminderen vroeg ik me af of er ook iets bestaat als een handmatige switch zodat ik kan kiezen of ik de schotel van het dak gebruik of de losse schotel buiten. Ik denk dan aan net zoiets als een scart switch. Groet, Mardi
Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Geen idee of er een handmatige coax-schakelaar bestaat, maar normaal gebruiken ze hiervoor een relais: een 12 Volt satelliet relais. Soms kun je die direct aansturen met je ontvanger (via een 12 Volt relais uitgang op achterzijde). Anders sluit je de 12 Volt draad aan op je accu, met een klein boordspanningschakelaartje ertussen.
Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Auggie, Ik zal eens op internet zoeken naar een 12v satelliet relais. Mardi
Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Als je goed zoekt vind je zoiets online al voor 4,65 euro. Sommige winkels vragen rustig 20 euro.
opzolder Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Als je ontvanger diseqc aankan, kun je ook overwegen je beide schotels op een simpele diseqc-schakelaar aan te sluiten. Je moet dan de zenderlijst dubbel in programmeren: eenmaal voor diseqc A en eenmaal voor diseqc B. Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Auggie, Ja had ook al grote prijs verschillen gezien. Ik denk dat het makkelijkste is om de switch te gebruiken dmv een simpele schakelaar met daarop de tekst buiten/binnen oid. Ik zal op de tweede schotel aansluiting dan een kabel aansluiten die van buitenaf te bereiken is, waardoor ik voor die enkele keer dat het nodig is dmv een koppelstuk de tweede losse schotel kan gebruiken.
Albert_H Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Daarvoor zijn handmatige A-B switches te koop. Zie bijlage. Daanmee kun je door middel van twee drukknoppen kiezen tussen twee ingangen. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 22 mei 2007 Geplaatst: 22 mei 2007 Ha! Die kende ik niet. Zoeken op Steren 200-315. Vanaf 4,36 dollar (ex BTW).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen