Ga naar inhoud

Monoblock in combinatie met externe Diseqc switch?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Vanwege hoge bomen die in de weg staan, kan ik Astra, Astra2 en Hotbird alleen maar ontvangen met aparte schotels die ver uit elkaar staan.

De huidige situatie is ontvangst van Hotbird en Astra1 viat twee ver uit elkaar staande schoteltjes (elk met een LNB) achterin de tuin en Astra2 via een aparte schotel op het dak. Alle drie de LNBs worden bestuurd via een externe diseqc switch.

Alles bij elkaar een rommeltje van ver uit elkaar staande schotels en veel te veel kabels.

Nou wil ik gaan opruimen door Hotbird en Astra1 te gaan ontvangen via 1 schotel op een hoge paal met een monoblock. (Daarmee zou de dubbele bekabeling door de hele tuin heen naar de diseqc switch niet langer nodig zijn) Aan de Astra2 schotel (op het dak) verander ik niets, want vanwege de obstakels is ontvangst daarvan alleen op het dak mogelijk. De kabel van de LNB van de Astra2 schotel gaat dus naar de externe diseqc-switch die uiteraard verbonden is met mijn receiver.

Mijn vraag is nu:

Kan ik de kabel van het monoblock aansluiten op diezelfde externe diseqc-switch of gaat dat problemen geven met het switchen? Ik heb het nog niet getest, want het is een hele ingreep. Dank voor evt reacties

RBR, Amsterdam

Geplaatst:

effe zoeken want combinatie van monoblock en diseq switch is al eens besproken (en het is dus mogelijk, alleen moet je wel de goed diseq switch hebben)

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen