Ga naar inhoud


Advies voor DGS met Harddisk (experts)


alx

Aanbevolen berichten

Waarom een nieuw topic voor advies??

Graag alleen antwoord van diegenen, die het zeker weten en niet van mensen, die het menen te weten!!!

Antwoorden, die alweer in de volgende posting worden tegengesproken, maken de materie niet duidelijker.

De kwestie: Mensen van tegen de 80 hebben een abo bij

mijn oude vijand UPC. Daar wil ik ze graag vanaf helpen. Hij neemt nogal veel films op en heeft ook het digitale kastje erbij van UPC. Dat gaat niet erg goed. Zelf gebruik ik o.a. een Dreambox 7000.

Kan hij met een Relook400 twee opnames tegelijk maken, als hij niet kijkt?? Of kan hij alleen 1 kijken en een andere zender opnemen? Moet er rekening worden gehouden met de transponder? Kan er intern aan cs worden gedaan? Een dreambox 7025 is te duur voor hen. Geef a.u.b. bij de mogelijkheden ook de image op waarmee wordt gewerkt. Een opname naar de PC sturen (om er daarna een DVD van te bakken) is toch geen probleem??

Met dank voor het advies.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alx,

 

Citaat:
Kan hij met een Relook400 twee opnames tegelijk maken, als hij niet kijkt??
Dat is niet mogelijk.

 

Citaat:
Of kan hij alleen 1 kijken en een andere zender opnemen?
Dat is emu afhankelijk. Ik heb dit niet werkend gehad. Waarschijnlijk, denk ik dat het wel mogelijk is met CCcam en bijv een image gebaseerd op dgstation. Een enigma image is niet geschikt hiervoor.

Citaat:
Moet er rekening worden gehouden met de transponder?
Hoeft niet, maar dan moet je gebruik maken van een twin LNB i.c.m. twee coaxen van je LNB naar de relook.

Citaat:
Kan er intern aan cs worden gedaan?
Ja, dat is geen probleem.

Citaat:
Een opname naar de PC sturen (om er daarna een DVD van te bakken) is toch geen probleem??
Dat zal tegen vallen. Ik heb tenminste nog niet ontdekt in welke extensie de films weg geschreven worden. Dit zal met de dreambox 7025 gemakkelijker gaan. Maar voor beginnende gebruikers zal dit ook tegenvallen.

 

Maar, dan komt de grote vraag: Kan deze man wel omgaan met dit soort elektronische vernuft ?? Als hij al niet met een digitaal kastje van de kabelmaatschijppij kan omgaan, dan raad dit soort ontvangers af.

 

Nu mijn persoonlijke mening: Relook 400 is een leuke ontvanger, maar qua images loopt deze toch wat achter bij de dreambox 7025. Dit heb ik ondervonden. Ik heb namelijk een relook 400 en een dreambox 7025 in bezit. Beidde ontvangers zijn goede twin tuners, alhoewel ik dit niet tot de details heb getest. Ik gebruik namelijk een emu, wat de bottle-neck is van dual decoding. Ik heb de voorkeur naar de dreambox.

Maar hoe dan ook een ontvangers valt of staat door goede / slechte images.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik kraak eigenlijk nooit zo'n soort produkt af. Lijkt me niet het doel van forums.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan hij met een Relook400 twee opnames tegelijk maken, als hij niet kijkt??
Dat is niet mogelijk.

 

 

- Dit is WEL mogelijk.

 

Citaat:
Of kan hij alleen 1 kijken en een andere zender opnemen?
Dat is emu afhankelijk. Ik heb dit niet werkend gehad. waarschijnlijk, denk ik dat het wel mogelijk is met CCcam en bijv een image gebaseerd op dgstation. Een enigma image is niet geschikt hiervoor.

 

- Kijken en opnemen tegelijk KAN wel het kan alleen zijn dat bepaalde zender combi's niet goed gaan.

 

 

Citaat:
Een opname naar de PC sturen (om er daarna een DVD van te bakken) is toch geen probleem??
Dat zal tegen vallen. Ik heb tenminste nog niet ontdekt in welke extensie de films weg geschreven worden. Dit zal met de dreambox 7025 gemakkelijker gaan. Maar voor beginnende gebruikers zal dit ook wat tegenvallen.

 

 

- Via de web interface kan je de opnames zo als MPEG downloaden, deze kan je vervolgens via Nero o.i.d. zo omzetten naar een DVD.

 

Maar, dan komt de grote vraag: Kan deze man wel omgaan met dit soort elektronsche vernuft ?? Als hij al niet met een digitaal kastje van de kabelmaatschijpij kan omgaan, dan raad dit soort ontvangers af.

 

Nu mijn persoonlijke mening: Relook 400 is een leuke ontvanger, maar qua images loopt deze toch wat achter bij de dreambox 7025. Dit heb ik ondervonden. Ik heb namelijk een relook 400 en een dreambox 7025 in bezit. Beidde ontvangers zijn goede twin tuners, alhoewel ik dit niet tot de details heb getest. Ik gebruik namelijk een emu, wat de bottle-neck is van dual decoding. Ik heb de voorkeur naar de dreambox.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik kraak eigenlijk nooit zo'n soort produkt af. Lijkt me niet het doel van forums.

 

- Al met al ben ik over het laatste gedeelte het eens met paardengek.

De Relook 400s is nog niet volwassen genoeg en ik betwijfel of dat ooit gaat gebeuren. Laat die oude man alsjeblieft niet met een Relook werken, dat is niet goed voor z'n hart. Een DM7025 zal dan een betere oplossing zijn.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met Golfdiesel.

 

Twee zenders tegelijk opnemen = Ok

Eén bekijken en een andere opnemen = Ok

Let wel met dubbele LNB met twee uitgangen.

Van de 400S een opname downloaden naar PC = Ok maar moet omgezet worden in mpeg via een klein programma. (bij mij werkt de omzetting niet rechtstreeks ?)

CS = Ok

MAAR !

Ik stel mij de vraag of een persoon van een bepaalde leeftijd het toestel gaat kunnen “gevorderd” gebruiken.

Ik bezit eveneens een HD & DVD recorder (Sony RDR HX725), op de kabel met UPC die onvergelijkbaar gebruiksvriendelijker is dan de Relook….

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de adviezen.

Het is niet de bedoeling dat de senior zelf zijn

Relook gaat proggen. Hij krijgt genoeg hulp daarbij.

Maar de ontvanger moet niet om de haverklap vastzitten. Ze moeten wel in staat zijn de programmering etc. op een normale/soepele wijze via de EPG te volbrengen. Enfin, eenmaal een goede image erin, moet ie normaal functioneren. Ook bij een DB moet -heel af en toe- de spanning er af.

@ Le motard,

De man in kwestie heeft een DVD/HD-recorder aangeschaft, merk Aristona (lees Philips) en gebruikt

deze in combinatie met UPC. Helaas heeft dat ding geen EPG en is lastig programmeerbaar. Dus gebruikt hij het apparaat vrijwel niet.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er een goede image op zet is de relook naar mijn mening voor deze mensen beter aangewezen dan een Dreambox.

Enigma is enkel gebruiksvriendelijk als je het kent, anders geef ik duidelijk de voorkeur aan DGS images.

Met de 2.13 Neumo gebaseerde images kan je een nette EPG krijgen en dan ook vervolgesn zéér eenvoudig opnemen (toch véél gemakkelijker dan op mijn DM, maar nog niet zo leuk als op de TD).

Aangezien ik zelf niet naar de NL zenders kijk heb ik geen ervaring over eventuele problemen van 2 C+NL zenders tegelijk opnemen of kijken en opnemen maar met de Franse zenders heb ik hier geen last van.

Let op het is wel avhankelijk van de emu.

Ik heb bij een vriend zijn vader de Dreambox 7020 zien vervangen door een relook 400 voor het gemak.

Dus als iemand die weet wat hij moet doen de goede stabiele image erop zet is dit wel een goede oplossing.

Wat mij betreft is overzetten op DVD een zaak die niet mogelijk is voor een normale gebruiker zelfs als ie redelijk wat om kan met een PC.

Maar hoeft dat?

Hij kan ze tock gewoon op de HD laten staan en als hij ze wil bewaren overzetten met zijn DVD brander, geloof mij, op een normale TV zie je geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Relook gehad, en heb nu een 7025, dus kan ze prima vergelijken. Ik vind het ongeloofelijk dat er mensen zijn die beweren dat een Relook eenvoudig te bedienen is en dat je er kan op vertrouwen dat een opname lukt. Een Dreambox heb je binnen een half uur werkend met kanalenlijsten en al. Met de huidige images hoef je geen aanpassingen te doen, opnames zijn perfect, timer is doodeenvoudig in te stellen, ook via de EPG (1-2 dagen vooruit) betrouwbaar. Je kan een hele rits kanalen opnemen en blijft ondertussen net zo snel zappen.

 

De afstandsbediening is ook veel logischer en duidelijker dan een Relook, tevens heb je hier ook geen last van het irritante feit dat je soms automatisch 2 pulsen krijgt als je 1 keer op een knopje duwt.

 

Met de relook blijf je prutsen, het feit dat je elke keer een andere database nodig hebt als je van image veranderd, de pixelvorming, het trage zappen als je via de andere tuner probeert op te nemen, de panics die je spontaan krijgt na een tijdje zorgen ervoor dat deze ontvanger een prul is.

 

Het fabeltje dat je een halve linux expert moet zijn om met een dreambox te kunnen werken slaat ook nergens op. Noem eens een handeling die je MOET doen met een linux commando om de 7025 werkend te krijgen?

 

Ik heb de relook aan de wilgen gehangen, elke euro die je aan dit prul uitgeeft is er 1 te veel, op de forums zie je dat op een paar enthousiatstelingen na de meesten het hebben opgegeven.

 

Mijn advies: koop alles behalve een Relook.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan allen, die bijdragen aan mijn kennis v.w.b.

Relook400. V.w.b. logische bediening: Mijn DB is ook niet zo logisch in de bediening. Voorbeeld: als je in de lijst van bouquetten omhoog wil, neem je de knop voor naar boven. Bij de 7000 wil je een andere zender:

knop opzij rechts voor hogere zender, knop opzij links voor lagere zender! Terwijl er toch echt op het eilandje knoppen omhoog en omlaag zitten! Ook al is het zeldzaam; soms moet ik de DB van spanning halen om goed te resetten. Ach, dat kan een beginneling ook wel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 8 maand geleden getwijfeld tussen een dreambox 7025 en een relook 400 en heb gekozen voor de relook. Voornamelijk voor de goedkopere prijs en de uitdaging. Nu heb ik er spijt van. Niet omdat het een slecht toestel is maar wel voor de twintuner functie. Kijken en opnemen lijkt langs geen kanten te lukken. Niet met de officiele images (2.14 of 2.15) en ook niet met de andere zoals Fantacy en Highland. Soms lukt het wel maar dan met bv VTM en BVN. Op het moment dat ik bv RTL4 en RTL5 gebruik, dan blokkeert alles met zwart beeld tot gevolg. Ook het gebruik van een CI ofwel de interne kaartlezer verandert niets aan het falen van de twintuner. Zij die zeggen dat ze geen probleem hebben moeten dan maar uit naastenliefde een nieuwe topic openen en uitleggen hoe zij dit klaarspelen!Ik kan het best vinden met de relook maar dan wel als hobby. Mijn vrouw verwenst deze reciever naar de verdoemenis want ze kan niet kijken en ondertussen een andere zender opnemen. De lipsyncronisatie lijkt ook maar te blijven bestaan in de nieuwe images. Dus ALX, die mensen gaan geen plezier beleven met de relook. Maar amuseren ze zich graag met linux, images, keys, settings, tools en emu's zoals ikzelf... koop dan een relook.

Vriendelijke groeten van ziggy

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

/quote Voorbeeld: als je in de lijst van bouquetten omhoog wil, neem je de knop voor naar boven. Bij de 7000 wil je een andere zender: /unquote

 

Hier maak ik een fout. Lees a.u.b. Äls je in de lijst van bouquetten omhoog wil, neem je de knop voor omlaag.

 

Met dan aan allen, die hebben bijgedragen in dit topic.

Conclusie: Ik durf ze eigenlijk helemaal niet aan een

satontvanger met genoemde specs te brengen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...