Ga naar inhoud


Oplichters uit Nigeria 2


Newbie

Aanbevolen berichten

Het is nu niet meer alleen dat je mail ed krijgt van nigeriaanse oplichters bij electronica ed op verkoopsites.

 

Mijn broer stond als werkzoekende ingeschreven bij diverse online zoekbureau's. Hij kreeg mail uit Nigerai van Hilton hotel dat zijn cv was bevallen en dat die aangenomen was voor een dagloon van 300 dollar. De mail lijkt van een bestande domein, hoe faken ze die vraag ik af? Als ik als mail adres een ander adres invoer wordt die niet verstuurd.

 

Ze bodem hem meteen contract aan en vroegen om die te tekenen, wat zouden de risico's zijn als die dat getekend en opgestuurd had. Ik had het wel door dat het oplichterij was want niemand biedt een contract zonder gesprek ed en een salaris van 6000 dollar in Nigeria....zlefs dan zou ik er niet heen willen. Hij wou het aanvankelijk niet geloven.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De mail lijkt van een bestande domein, hoe faken ze die vraag ik af? Als ik als mail adres een ander adres invoer wordt die niet verstuurd.


Zeker weten? Was het een echt bestaand adres of alleen een domein?

De grote zwakte van SMTP is namelijk dat je ieder adres als afzender in kunt vullen, sommige providers controleren (d.m.v. DNS-check) of een adres echt bestaat, als dat niet zo is kun je het inderdaad niet versturen. Ik denk dat momenteel 90% van de ISP's nergens op checkt.

Dan heb ik het dus nog niet eens over de open relays/zombies waar die gasten gebruik van maken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...