Ga naar inhoud

[TF5000pvr] Opstartprobleem harde schijf.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het opstarten van de topfield pvr5000 is de originele seagate HD (80 GB) soms wel maar meestal niet te gebruiken (in menu "opname" dan grijs).Is de HD niet in orde of is het een software probleem ?

Geplaatst:

Kijk even in het menu welke software versie er in staat

je kunt als de firmware verouderd is het beste deze even update misschien is het probleem dan opgelost

maar het kan ook een hdd probleem zijn ik weet niet hoe oud je tuner is?

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Ga er maar vanuit dat je HD op weg is naar de eeuwige jachtvelden.

Als het nu een andere nieuwe schijf was geweest die je er net in had gezet dan had je mischien een probleem gehad met het herkennen van de schijf, maar zoals je zelf aangeeft dit is de originele schijf die erin zit, dus dan is dat zeer onwaarschijnlijk.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Citaat:
je kunt als de firmware verouderd is het beste deze even update misschien is het probleem dan opgelost

Als de harde schijf er origineel in heeft gezeten en de combinatie firmware/schijf werkte dan kan dat nu geen probleem worden ook al zou de firmware wat verouderd zijn.

De combinatie werkte en dat doet het nu blijkbaar niet goed meer.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

het kan dus wel degelijk aan de oude firmware liggen of een verkeerde

maar laat de Topic opener nu eerst maar ééns vertellen wat er voor een firmware in zit

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

de topfield pvr 5000 is van april 2004,

gegevens: load versie L 4.06

device versie 5.3.15

firmware TF-NPC 5.13.40

laatste update jan. 2007

Geplaatst:

dan is je firmware in orde er is wel een nieuwere maar dat zal het probleem niet zijn

ik weet niet of je dingen op de harddisk hebt staan die je wil bewaren....anders ééns de disk formateren en kijken of het dan over is

is het probleem er dan nog even de kabels in het tuner nakijken

maar het is natuurlijk ook mogelijk zoals Melle zegt dat je harddisk aan het kapot gaan is.

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Wat ik mij even afvraag is of je de harddisk dus helemaal niet kunt gebruiken, en pas weer na een nieuwe opstart kunt benaderen? Op mijn 4000 kan ik meteen na de opstart ook nooit de harddisk benaderen, dat duurt eerst een aantal seconden (tussen de 20 en 30), zolang heeft het systeem kennelijk nodig om alles bereikbaar te maken. In die eerste halve minuut zijn diverse zaken die met de harde schijf te maken hebben grijs in de menu's, en pas daarna blauw.

T B

Geplaatst:

Als de schijf het direct niet doet, is deze ook na een paar minuten niet te gebruiken.

Het lijkt ( kan ook toeval zijn) dat, als de reciever langere tijd geen stroom gehad heeft, er een grotere kans op het opstarten van de schijf is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen