Coliseo Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Citaat: @ Coliseo Wellicht is deze info overbodig maar er zijn twee versies van de Ubox. De 100X (zonder CI-sloten) en de 100XCI (met twee CI-sloten). Ik had alleen kennis van de versie met de twee sloten, en daar zal ik dan ook voor gaan. Bedankt voor de toelichting, nu weet ik dat ik daar ook aandacht moet aan schenken als de satboer mij een toestel verkoopt.
giekegenieke Geplaatst: 20 juli 2007 Geplaatst: 20 juli 2007 hey coliseo, Heb je ondertussen die U-box al gekocht en zoja, wat zijn je bevindingen vooral ivm beeldkwaliteit???Andere bevindingen zijn ook welkom natuurlijk. Thx voor je feedback de onderoficier spuugt over de reling
Coliseo Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Geplaatst: 20 juli 2007 hallo Giekegenieke, Enkele woordjes historiek. Na een jaartje Inverto met een TVV-kaart had ik beslist om de analoge TN-kabel vaarwel te zeggen. Ik bezit echter een tweede TV-toestel, en hiervoor had ik een tweede ontvanger nodig, maar welke zou ik kiezen ? Ik had hier op het forum veel positiefs gelezen over de SAB Explorer CISK, maar zoek die maar eens in Vlaanderen... De Maxplus (flets beeld) kwam ook in aanmerking, maar deze had ik inmiddels zien spelen bij een goede kennis in Spanje ik vond de beeldkwaliteit van mijn goeie "ouwe" Echostar 3000IP (die daar ook ergens staat te draaien op een goedkope Sanyo-CRT) stukken beter. Bovendien had ik begrepen dat de Maxplus 2100 inmiddels uit productie was genomen. Aangezien de U-box ook in aanmerking kwam en het aanbod van de dichtst bijzijnde betrouwbare Sat-shop (120 km heen en weer !) eerder beperkt was, was de keuze vlug gemaakt. Ondertussen heb ik de Emu zo'n kleine twee maanden in gebruik. De beeldkwaliteit is iets minder dan hetgeen de Inverto levert, maar ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat zij elk aangesloten zijn op een verschillende CRT (EMU -> Thomson en Inverto ->Philips). Een perfecte vergelijking is dus niet mogelijk onder deze voorwaarde. Het toestel is zeer gebruiksvriendelijk en na een beetje zoekwerk kan je de meeste functies bedienen. Een update van de firmware via een USB-stick heb ik nog niet uitgevoerd, aangezien de huidige software voor mij perfect werkt. Het invoeren van zenderlijsten heb ik evenmin uitgevoerd, eenvoudig omdat ik eigenlijk niet goed weet wat dit inhoudt (je kan wel makkelijk favorietenlijsten aanmaken, en voor mij volstaat dit). En hier knijpt het schoentje : de basishandleiding is een regelrechte ramp. Je merkt onmiddellijk dat dit "werkstuk" een verplicht nummer was voor de producent, omdat het toestel anders niet verkoopbaar zou zijn. Zo heb ik enkele dagen zitten knoeien om de TVV-kaart met gunstig resultaat in het toestel te steken. Zij moet er eenvoudigweg ondersteboven - dus met het logo naar onder - worden ingestoken. Gebruik je een module in één van de sloten, dan moet de kaart er (uiteraard) in met het logo naar boven... Een tweede minpunt is de gebrekkige EPG : voor de meeste TVV-zenders worden er voor 2 programma's EPG aangeboden : het huidige en het eerstvolgende. Bij de Nederlandse zenders staat er eenvoudig : "geen EPG". Misschien dat een nieuwere firmware-versie hieraan verbetering brengt, maar ik heb enkele dagen geleden elders gelezen dat er iemand was die dringend terug wou naar de vorige versie, aangezien de laatste veelvuldig freezes vertoonde. Een derde minpuntje is het feit dat je voor de reserveringen de basis-zenderlijst aangeboden krijgt in plaats van je eigen logische favorietenlijst. Het werkt wel, maar de automatismen die je hebt opgebouwd omdat je de positie van elke zender in de favorietenlijst uit het hoofd kent, kan je niet gebruiken, waardoor je langer dan nodig zit te prutsen om je reservering uit te voeren. Besluit : als zeer matige en heel selectieve TV-kijker kan ik leven zonder EPG, aangezien ik op het internet in de vooravond ga kijken wat de verschillende zenders die mij interesseren, te bieden hebben. De gebruiksaanwijzing heeft zijn beperkingen, maar eens het toestel aan de praat is, is het gebruiksvriendelijk en kunnen de meeste functies op logische wijze gebruikt worden zonder veel gepieker. Daarnaast is de software heel stabiel, zodat je niet je toevlucht moet zoeken tot de handleiding of allerhande alternatieve informatiebronnen om de ontvanger spelende te houden. De kaartlezer doet het trouwens perfect in combinatie met de TVV-kaart en de zapsnelheid is normaal. Over het cosmetisch aspect kan ik kort zijn : de lay out is eenvoudig, volledig en mooi. Al bij al een goed toestel voor zijn prijs (155 €) dat zeker de beeldkwaliteit en het kijkcomfort van de analoge kabel ruim overschrijdt. Als hij enkele jaren uithoudt tot het HD-verhaal op stabiele poten staat, ben ik een tevreden EMU-Box-gebruiker. Misschien dat de hobbyisten hier een ander verhaal tegenover plaatsen, maar dat weet ik dus niet. Ik hoop dat je iets had aan mijn verhaal. Groeten Coliseo
Maxdream Geplaatst: 27 juli 2007 Geplaatst: 27 juli 2007 pas een week in het bezit van een emeu-box het beeld is perfect gebruik deze in onze camper met een automatische schotel werkt perfect voorheen had ik een Humax 5400z maar wegens plaats gebrek moest ik opzoek naar een kleinere, op de site van emu.nl is veel ondersteuning te vinden. Met vriendelijke groet Dennis
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen