Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb een multitenne twin staan en een triax 64 cm schoteltje daaraan een dreambox 600 heb testen gedaan met regen dus grote dikke buien de ervaring is dat als het op de multitenne begint te blokkeren het op de 64 cm triax net aan nog goed is maar ook tegen het blokken aan zit dus eigenlijk niet veel verschil maakt ook de signalen zijn eigenlijk prima te noemen de 64 cm triax is iets sterker ik heb met de multitenne prima ervaringen geen uitval bijna

ik heb de schotel afgesteld met een prov.meter waar ik ook de ber kan aflezen en dat geef wel een goede indikatie dus schakelen tussen de verschillende satelliten en de ber bekijken dan is het toch wel zo dat je iets een comprimie moet maken tussen de astra 19 en 23 bv wat signaal aan gaat de ber slaat bij mij op geen van de 4 satelliten uit

een mooi klein schoteltje met een prima ontvangst

voor waar hij voor bedoeld is

 

veel plezier met de hobby

 

Han

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien al herhaald , sorry dan hiervoor , knal me dan niet neer blush

Origineel bericht van: Melle
We gaan hier verder met dit onderwerp, daar het andere topic wat te groot werd.

 

 

De laatste postings uit het oude topic staan hier

Sorry om op effe nog deze te reageren:

Wegens de verandering van dit forum , werkt de opgegeven link niet meer:

Deel 1: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1035080/fpart/1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Leontien

Is het ook mogelijk om het blad van de Mulytenne in een andere kleur te verven of te beplakken? Of heeft dat invloed op het ontvangst?

 

Groet, Leontien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Leontien

Bedankt voor de linken, maar ik stel hier specifiek een vraag over het verven of beplakken van de Multytenne of iemand hier ervaring mee heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds enkele maanden maak ik met veel plezier gebruik van een normale Multytenne. Op alle sats gemiddeld. 79% tot 84% ontvangst (afhankelijk van transponder en/of gekozen sat. Tevens veel bomen in de buurt als mede ook hoge gebouwen) dus ik mag niet klagen.

 

Het enige waar ik wel over moet 'klagen', is de doorvoer van de Thema kanalen op de Astra 3. Het ontvangst op deze transponder komt niet boven de 69% uit maar geen BER. Al meerdere malen geprobeerd om dit beter te krijgen met door opnieuw uit te richten, maar echt beter wordt het niet. Dit terwijl de regionale transponder geen probleem is (ruim 81% ontvangst) en diverse andere aanbieders op de Astra 3 zie ik ook zonder problemen :x

 

Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben?

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Sinds enkele maanden maak ik met veel plezier gebruik van een normale Multytenne. Op alle sats gemiddeld. 79% tot 84% ontvangst (afhankelijk van transponder en/of gekozen sat. Tevens veel bomen in de buurt als mede ook hoge gebouwen) dus ik mag niet klagen.

Het enige waar ik wel over moet 'klagen', is de doorvoer van de Thema kanalen op de Astra 3. Het ontvangst op deze transponder komt niet boven de 69% uit maar geen BER. Al meerdere malen geprobeerd om dit beter te krijgen met door opnieuw uit te richten, maar echt beter wordt het niet. Dit terwijl de regionale transponder geen probleem is (ruim 81% ontvangst) en diverse andere aanbieders op de Astra 3 zie ik ook zonder problemen :x

Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben?


Problemen is een groot woord. De themakanalen zijn hier ook wat minder maar absoluut zonder BER. Zelfs bij hevige regenval kan ik gewoon blijven kijken zonder ook maar een spoortje blokvorming. (Wel een pluutje ).

De algehele waarden lijken me wat aan de lage kant bij jou, heb je toevallig (net als ik) een Dreambox 7000? Deze geeft een stuk lagere ontvangstwaarden aan dan mijn 500S. Waar de 7000 81% aangeeft is dat 96% op mijn 500.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfi
Problemen is een groot woord. De themakanalen zijn hier ook wat minder maar absoluut zonder BER. Zelfs bij hevige regenval kan ik gewoon blijven kijken zonder ook maar een spoortje blokvorming. (Wel een pluutje ).

De algehele waarden lijken me wat aan de lage kant bij jou, heb je toevallig (net als ik) een Dreambox 7000? Deze geeft een stuk lagere ontvangstwaarden aan dan mijn 500S. Waar de 7000 81% aangeeft is dat 96% op mijn 500.

Alfi


Zelf heb ik ook een home-made pluutje gerealiseerd (gemaakt van een plastic dossier-map in combinatie met ducktape) en bij regen ervaar ik geen enkele problemen (ook niet met de Thema zenders).

Het rare is, Hotbird komt echt goed door (mindere transponders omstreeks de 74%/0BER en de andere 79%/0BER) als mede ook de andere sats. Alleen het probleem is de transponder met de Thema kanalen op Astra 23.5e met z'n uber lage waarde.

Zelf heb ik een reguliere HTPC (Technotrend 1500-S) en een Dreambox 500-S. Ik heb de DB500 gebruikt voor het uitrichten (Dreamset plugin is voor mij echt onmisbaar bij het ontbreken van een satfinder) en alles lijkt OK.

Mijn vermoeden, is dat mogelijk de hoge gebouwen en/of bomen het ontvangst bemoeilijkt in combinatie met mijn Multytenne.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De thema kanalen zijn inderdaad erg laag en eigenlijk de enige kanalen waarop ik een probleem had met het ontvangst.

 

Ik kan ze nu niet meer zien i.v.m. dat CD er nu geld voor vraagt om die paar zenders te kunnen zien.

 

Het is wel zuur om elke zaterdag te moeten horen dat je Kassa 2 kunt gaan kijken terwijl dat niet zo is maar gelukkig wordt het op maandag alsnog uitgezonden een zender die wel gewoon in het standaard pakket zit.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel normaal dat verschillende types Dreamboxen verschillende waardes aangeeft. Zolang er maar een verschil blijft tussen de SNR en de AGC van minimaal zo'n 10 procenten.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ding is kennelijk wat zwakker of staat gewoon met z'n beam andere kant op te kijken. Of het de freq. is hoger en de versterking van jouw schotel minder enz enz enz

 

Bij mij is het Etalage kanaal 73% en tv oost 81%.

 

waar was het probleem?

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast VanGilles

[Oplossing multytenne uitval bij regen/sneeuw] pluutje => Emmer

 

Misschien is het hier al eerder vernoemd, maar ook had last van uitval tijdens zelf lichte regenbuien. Waarschijnlijk is dit gewoon te wijten aan het feit dat er waterdruppels op de kop blijven liggen.

Bij mij staat mijn multytenne op mijn platte dak en had ik alléén bij goed weer geen storingen.

 

Een oplossing waar mijn schoonvader mee aan kwam zetten was 't volgende:

Men neme een plastic emmer (Blauwe emmer karwei a €1,50), zaag daar de onderkant uit en schuif het geheel over de kop heen tot de bovenkant van de emmer met de rand +/- 10cm over de lnb heen steekt. De bovenrand van de emmer is ideaal omdat die als watergeleider fungeert en het niet mogelijk maakt dat er water van de buitenkant van de emmer voor de kop stroomt. klusje van niks, +/- 10 minuten.

Nu heb ik inmiddels sneeuwbuien gehad en regen en tot nu toe geen problemen meer. Mischien is dit iets voor jullie. 19.2 en 23.5 nu getest en geen problemen meer. En ja ok ik geef toe, ik heb geen zicht op de multytenne maar het ziet er natuurlijk niet uit maar werkt wel! cool

 

Sig.Str.: 85%, BER: 0 FloppyDTV Vista MCE

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij viel het beeld tijdens de paasdagen 'n keer weg door sneeuw op de LNB. Pas nadat ik het had weggeveegd, had ik weer beeld.

 

Technisat zou er dus goed aan doen bij een volgende serie de LNB-voorkant te laten overhellen aan de bovenkant: /

Plus de schroefgaten naar de onderkant verplaatsen, tegen inregenen.

Plus m.i. wat extra ondersteuning bij de LNB voor de arm i.p.v. de 2 cm plastic die er nu zit.

 

***

Bij mijn schotel is er aan de rand wat coating los gaan zitten. Misschien niet voorzichtig genoeg geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...