Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten

Gast VanGilles
Origineel bericht van: renso
Misschien een foto'tje laugh


Helaas begon 't al snel weer te regenen dus heb geen foto gemaakt. Misschien als ik de volgende keer weer 't dak op moet.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast easygoerik

Blijft leuk om te lezen dat men wisselende resultaten behaald.., ik heb ooit in deze thread geroepen dat het opstellen een fluitje was en het signaal per direct goed was.. Notabene in 1e instantie in de tuin op een PA speaker standaard gehangen en goed signaal op 5 sats.

 

De schotel staat hier nu al weer ruim 1 jaar, nooit signaal verlies gehad in de vorm van geen stabiel beeld. Ook tijdens de vele sneeuwbuien de laatste weken geen enkel probleem..

 

ik gebruik GEEN regenkapjes of andere 'benodigdheden', gewoon wat in de doos zat wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat is het toch een leuk "ding".

Ongeveer een jaar geleden verkocht maar toch weer aangeschaft, niets veranderlijker..............

Ik heb hem nu met een mastbeugel geplaatst. Portable tv in de tuin in een schommelstoel en de schotel afgesteld. Op 5 satellieten beeld met een acceptabel signaal, beter dan best bestaat niet. De vorige keer te vaak de ladder opgeklommen met het zelfde resultaat of minder, dat doe ik niet meer.

 

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het concept is geweldig, maar is lees veel over krap signaal of regen- en sneeuwproblemen. Als dit 45 cm is zou ik de 90 cm variant kiezen als die te koop was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Easygoerik schrijft over wisselende resultaten, dat is waar. Toch heeft hij onder de weersomstandigheden die hij noemt altijd een goed beeld gehad terwijl anderen uitval hebben onder die omstandigheden??? Al heel vaak genoemd, waterpas, een goede kabel en goede verbindingen zijn essentieel. Multytenne is een fenomeen op zich en ik! vind het een technisch hoogstandje waar ik ontzettend veel plezier aan beleef

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even aan het testen geweest aangezien ik vaak minder signaal had de laatste tijd door bewolking. Het was de laatste tijd erg veel onweer in de lucht en soms viel alles weg omdat het signaal gewoonweg niet door de wolken kwamen.

 

Het regende niet op de grond maar ik neem aan dat er genoeg water in de wolken zat om het zelfde effect te bewerkstelligen. Ik heb gekeken of ik de schotel nog beter kon uitrichten maar hij staat al echt goed dus ging niet helpen. Nu heb ik hem meteen schoongemaakt want en wat W40 opgespoten en daarna uitgewreven en daana met de doek ook het venster van de 8 lnb's en daarna met de waterspuit mooie druppels gemaakt. Het verval in signaal was maximaal 2 procent door de druppels en dat kan nu net schelen als door regen toch al een lage waarde hebt.

 

Een schermpje boven de lnb die het venster druppel vrij houd is dus nuttig als je net die 2% nodig hebt om nog signaal over te houden voor beeld als het regent.

 

MVG, Marcel

 

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Gaat het dan niet eens tijd worden dat het bedrijf dat die dingen levert een verbeterd exemplaar gaat aanbieden?

Doe dan meteen voor 4 ontvangers en de concurent is weg.


de bedrijven van tegenwoordig bewegen geen millimeter zolang de verkopen goed zijn en een verbeterde versie komt vast een wel keer en ik denk dat ze voor een opklikbare versie. Opklikbaar omdat anders het te kwetsbaar is in de doos en bij het opbouwen.

Vier ontvangers....het is nu al een crime om een lnb voor 2 satelliet ontvangers uit te richten want het luistert veel nauwer dan bij de enkele ontvanger. Bedenk dat je dan 32 koppen erin hebt zitten en dat is erg veel.

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh???

 

Een schotel voor vier ontvangers, dan tel ik 4 quad LNB's, of ben ik nou gek?

 

Zou toch ook in zo'n Multytenne moeten lukken, dan krijg je 4 uitgangen.

 

Niet meer kopen dat ding, dan komt er eindelijk een mooiere. :D

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb er gisteren één geïnstalleerd op mijn dak, het is echt heel gemakkelijk te doen. Gewoon waterpas zetten, richten, finetunen en kijken. Ik denk dat ik er 15 minuten over gedaan heb of zo en dat was voornamelijk op het dak klauteren smirk

En nu eens zien hoe het gaat in de regen smile

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, ik ben nieuw hier en heb nog niet veel schotelervaring.

Ik heb nu een 68cm B&R schotel met een octa LNB waarvan ik 6 aansluitingen benut. Dat ze alle 6 tegelijk in gebruik zijn komt nooit voor (hooguit 2). Het liefst wil ik wat meer satellieten ontvangen, en de multytenne duo lijkt mij wel wat!

Is het mogelijk deze schotel te delen op 6 aansluitingen zonder dat je veel signaalverlies krijgt? Een extra multiswitch kan denk ik niet omdat er al een in de multytenne zit.

Een multytenne 85 Quattro met multiswitch vind ik weer net iets teveel van het goede.

 

Ik hoop dat iemand een mooie oplossing voor mij kan bedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De enige oplossing voor 6 aansluitingen zijn 3 multytenne twins.

Een switch kan je niet gebruiken.

 

Voor je overige vragen kan je beter een nieuw onderwerp openen, dit onderwerp gaat over de testresultaten van de multytenne.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Testertje

De multitenne schotel is een mooi iets als het werkt.

Maar wat als het niet meer werkt heeft daar ook al iemand bij stil gestaan.

 

De praktijk ervaring leert dat de LNB`s niet los te koop zijn.

Tijdens de garantie perioden worden de lnb`s getest en indien redelijk nieuw direct vervangen.

Een LNB van enkele maanden oud word eerst opgestuurd en nadat de klant ongeveer een maand heeft gewacht vervangen door de winkelier/internethandelaar.

(( De winkel moet dit uit eigen zak betalen en weet niet of hij van een Multitenne een gerepareerde of nieuwe terug krijgt))

 

De oorzaak van het wachten licht niet bij de winkelier/internethandelaar maar waarschijnlijk bij de importeur/fabriek.

Zij zouden er voor moeten zorgen dat er kordater word opgetreden en/of het exemplaar sneller word gerepareerd of vervangen.

 

Hoe gaat Multitenne verder als de garantie is verlopen.

 

Komen er losse LNB`s in de handel of moeten deze klanten na een jaar zeggen das pech hebben we kopen wel weer snel een nieuwe.

 

De werking van een Multitenne is overigens goed te noemen.

De kosten en ellende die het door de jaren heen met zich mee kan brengen zijn minder roos kleurig.

Bij mijn weten is er in Nederland niemand die gemachtigd is de zegel op de LNB te verbreken en kunnen de winkels niet anders dan de LNB op te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...