Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring....DEEL 2


Melle

Aanbevolen berichten


  • Reacties 494
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ cle74

Als je - tegelijkertijd - maar twee aansluitingen van een octo gebruikt kun je ook een Multytenne Twin nemen, en daarop twee keer drie ontvangers doorlussen.

 

@ Testertje

Als een handelaar één extra Multytenne koopt kan 'ie vier kapotte koppen, één diseqcswitch, één verbogen schotel, één lekke LNB-behuizing, en één kromme arm vervangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Bert V.
Wat als de Astra satelliet kapot gaat. cry


Er is niet "een" Astra satelliet, maar op 19 graden oost hangen er 6 Astra satellieten.
Hierop is er een bepaalde hoeveelheid reserve capaciteit vrij gehouden voor de eventuele uitval van een transponder.

Bij de Multytenne heb je daarnaast nog de mogelijkheid, bij vele programma's te kiezen voor een andere sat. positie, waar die programma's eveneens worden uitgezonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schrijven was niet serieus bedoeld, het was naar aanleiding van de opmerking van Testertje:

 

De multitenne schotel is een mooi iets als het werkt.

Maar wat als het niet meer werkt heeft daar ook al iemand bij stil gestaan.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen, nogmaals wat als.

Er zijn, op Sat4all, twee giga forums vol geschreven over de Multytenne en er wordt niet of nauwelijks gesproken over kapotte Multytennes. Alles kan kapot gaan en als consument ben je bij de meeste apparatuur niet altijd in staat, om na de garantieperiode, dat zelf te repareren of te vervangen. Wij leven helaas in een omruil en een weggooimaatschappij. Laat dit forum alsjeblieft weer gaan over de ervaringen met Multytenne en niet over wat als.

 

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een goed punt voor aanschaf van de schotel om te kijken hoe men aan reserve onderdelen kan komen, en voor welke prijs.

 

Ik vind dat juist een heel goede vraag!

 

Daar kunnen we kort en duidelijk over zijn :

Recentelijk een ondergelopen multytenne single uit elkaar geschroefd en schoongemaakt....De onbeschermde kwetsbaar uitziende lnb's zijn natuurlijk deels beschadigd en kapot!

Oorzaak; het onderderste randje van het ruitje bleek ondicht te zijn. (garantie is verlopen)

Alle onderdelen zijn in principe heel eenvoudig uit te wisselen, waarna de behuizing opnieuw waterdicht afgekit moet worden.

Maarrr...bij navraag wordt er geen enkel onderdeel geleverd door Technisat. mad

Conclusie; bij multi-ontvangst hou ik het dus maar gewoon bij mijn VisioBisat, waarvan alles uitwisselbaar en los te koop is. :D

 

groet YOHO

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens YOHO dat je als (zeker) je de keuze nog moet maken voor een multifeedopstelling kiest voor een waarbij jezelf het een en ander kunt vervangen aan lnbs.

Kijk Technisat leverd absoluut zeker goede satellietonderdelen, apparatuur etc..

 

Maar met de Multytenne (hele leuke schotel) was het wel handig geweest om een lnb te kunnen vervangen bij een defect.

 

Wiljo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu valt Multytenne zeker bij mij af.

 

Sorry, maar geen onderdelen willen leveren tegen een redelijke prijs is een slechte zaak.

 

Misschien iets offtopic, maar wel belangrijk in een keuze.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter een schotel met losse lnb's hebben, dan kan je de lnb draaien. Ik heb een visiosat G4 en geen enkel probleem met de ontvangst van het HD pakket. Ook niet als het stortregent.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...