Gast Geplaatst: 30 mei 2007 Geplaatst: 30 mei 2007 Hallo, Ik heb waarschijnlijk mijn afstandsbediening defect (of de infrarood ontvanger in de sat. ontvanger)soms doet ie het nog. Ik wilde hem open maken maar kan geen schroefjes vinden. Herkend iemand het probleem? en hoe heb je het opgelost? Weet iemand hoe ik de AB open kan maken of moet ik echt gaan zagen? g Adi
Dolf Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Je kunt je afstandsbeding controleren door met een camera naar de afstandsbeding te kijken en op een knop te drukken. Dan moet je een knipperende lampje (infrarood led) zien. Een moderne kamera kan ook het infrarood licht van je afstandsbeding zien. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Gast Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Dat is nou eens een goede tip, vroeger had je daar een apparte camera voor nodig. Hij trekt wel stroom als ik de knoppen bedien 6-15 mA ik zal nu ook kijken of ie licht uitzend. het rare is dat ie steeds slechter (kortere afstand) ging werken (ik dacht eerst batterijen) en nu doet ie het meestal niet meer. Een ledje is defect of niet ik zie geen breuk op de print (hij zit gewoon dicht geklikt en je kunt hem vrij eenvoudig open krijgen.
Gast Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Hoi Ik heb gekeken met mijn camera maar de ab zendgewoon licht uit. De vraag is nu, is mijn ontvanger (IR sensor?) defect of toch de Afstandbediening, zend ie wel licht uit maar niet de goede signalen????? Nog iemand een tip?
Gast Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Hallo Ik ben weer iets verder het blijkt dat ie nog wel signaal uitzend alleen veel te zwak. Als ik de afstandsbediening enkele cm's van de tuner houdt doet ie "gewoon". Ik heb de led al vervangen maar het maakt niets uit. Als ik met de videocamera kijk zie ik ook duidelijk een veel zwakker signaal (intensiteit) dan van een andere Afstandsbediening. Het moet dus in de AB zitten nog iemand een tip??
Gast Geplaatst: 9 juni 2007 Geplaatst: 9 juni 2007 Nieuwe afstandsbediening kopen, kost 15 euro, via internet, heb er zelf 2 gekocht, met 4 euro verzendkosten. Volledig compatible met alle functies... Koskamp
Gast Geplaatst: 11 juni 2007 Geplaatst: 11 juni 2007 Als het niet lukt zal dat ook wel doen, maar ik als techneut wil hem eerst proberen te repareren meestal is het een simpel probleem. En kennelijk hebben er meer mensen last van dat ze kapot gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen