Rekordc Geplaatst: 30 mei 2007 Geplaatst: 30 mei 2007 Gezocht een linux ontvanger, betaalbaar (max 150 euro) en moet dus linux draaien zodat je bv firefox of email op je tv kan gebruiken. Zelf zit ik te denken aan een Dbox 2 of is een DM500 een betere keuze. Aan de ontvanger moet ook nog toetsenbord en evt muis kunnen. Of is in dit geval het advies bouw een lowbudget PC met een satkaart? Martin Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Ron Geplaatst: 30 mei 2007 Geplaatst: 30 mei 2007 Dat bestaat niet. Op een linux satellietontvanger draait geen X-windows dus ook geen volwaardige e-mail client. Voor 150 euro koop je nieuw in ieder geval geen linux box. Ron
Gast Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Dan word het dus een pc(mediacenter) met satkaart en dat gaat wel ff wat meer kosten dan 150 euro.
Frans B Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Dus wel. Er bestaat een linux box voor 119 euro. De DGstation. System Administrator (niet van deze site)
Ron Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Welk type zou dat dan moeten zijn? De goedkoopste is volgens mij de mutant 200 en die kost toch echt vrijwel overal rond de 190-200 euro. We zitten hier wel in Nederland en niet in Kreta waar vrijwel iedereen nagemaakte rotzooi verkoopt en zwarte handel drijft. Ron
Frans B Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Ik bedoel deze ook. Ik heb er 2 uit de UK laten komen. Totaal kostte mij dit 220 euro , met verzendkosten. Ik vind het trouwens een prima vervanger voor de DM500. System Administrator (niet van deze site)
Rekordc Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Geplaatst: 31 mei 2007 Hoeft ook niet nieuw te zijn, gebruikt is geen enkel probleem. X-windows zal er wel opdraaien anders heb je toch geen grafisch beelden? Martin Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Lamko Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Er zijn in linux meerdere manieren om grafisch iets op het beeld te toveren dus dit kan net zo goed zonder x. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Ron Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Nou bouw jij dan even een grafische e-mail client voor ons op een ontvanger met slechts 8MB flash en 48MB RAM:-) Succes! Ron
Ron Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Ik weet niet wat ik verkeerd lees, maar op een mutant 200 of dreambox 500 krijg je echt geen X werkend en een eigen grafische omgeving bouwen voor een volwaardige e-mail client is niet zo simpel en op deze hardware hoogstwaarschijnlijk zelfs onmogelijk anders waren er vast wel plugins geweest die dat kunnen na 5 jaar ontwikkelingstijd. Op een mutant/500 kun je naast een softcam nog maar een paar kleine plugins kwijt en dan zit hij ramvol. Ik zou niet weten hoe je daar nog een grafische e-mail client aan toe wilt kunnen voegen. Bovendien kun je duidelijk zien dat de topic starter nog een het "voelen" is want hij weet niet precies hoe het werkt en heeft duidelijk nog een verkeerde voorstelling van de hardware. Dat er linux op draait wil niet zeggen dat hij hetzelfde kan als een PC met linux. Bovendien zit je met maximaal 150 euro met het budget voor dat doel gewoon te laag, want dan moet je al minimaal een linux bak met 32MB flash bebben en dan kom je op een dreambox 600 (eigenlijk niet geschikt voor grafische doeleinden), dreambox 7020 of zelfs een 7025 uit en die zijn een stuk duurder. Een relook, mutant en dreambox 500 kun je voor dat doel gewoon wegstrepen met hun 8 bit kleurdiepte en zeer beperkte flash en ram geheugen. Ron
Rekordc Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Yep ben inderdaad nog een beetje aan het kijken. Omdat ik vroeger op een 386 met 8mb en 40 mb disk linux en X had draaien dacht ik dat inmiddels dat wel te doen was op een ontvanger. Of anders een terminal client dan zijn de hardware eisen echt helemaal nix. Maar 't zal dus een computer moten worden als ik het voorgaande allemaal lees. Martin Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Rekordc Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Geplaatst: 1 juni 2007 Het is voor mijn vriendin en die wil eigenlijk haar pc uit de kamer kwijt en ik dacht dat dit wel een oplossing zou zijn. Maar weer eens de oude KPN netbox uit het stof halen. Eens kijken of dat wat is. Martin Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Gast Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Ik had voor een research project een e-mail client in elkaar geklusd die draaide op een 100MHz MIPS processortje en iets van 4MB RAM. Ik moest de tekst omzetten naar JPEG plaatjes om ze op het scherm weer te geven... e-Mail bedienen met de afstandsbediening zuigt, en tekst lezen op een TV scherm is ook hoofdpijnverwekkend, ook al gebruikten we een plasma. Een e-mail client zou best wel kunnen (ook zonder X-windows), maar zoiets als Thunderbird en Firefox kun je schudden. Een DHTML browser (zoals in een mobieltje) zou wel kunnen.
Lamko Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 @Toxic[Q] Ik had het in mijn post over de topicstarter z'n laatste reactie. Waar de grafische interface wegkwam. Ik weet net zoals jouw wel dat wat hij wil met email en browser niet mogelijk is. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen