Henksat Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Ik heb op een XP machine een RAID o configuratie met 2 identieke HDD`s, hierop heb ik 4 partities gemaakt waarvan één als primaire partitie. Nu wil ik dit backuppen en dan 2 grotere identieke HDD`s wederom in RAID 0 gaan zetten. Hoe pak ik zoiets aan? Ik heb o.a. de beschikking over Arconis Treu Image. Want hoe maak ik op 2 nieuwe HDD`s nieuwe partities aan, of worden die gemaakt met het terugzetten van de image? En wat gebeurt er dan met de resterende schijfruimte, want de nieuwe HDD`s worden groter dan de huidige. De HDD`s hangen nu aan een Intel Raid controller waarvoor ik bij een XP installatie een driver op floppy heb staan welke tijdens install via F6 geladen wordt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
raptor Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 je moet op de 2e set hd's eerst het array aanmaken via de software van je controller op de zelfde manier als dat je met de eerste set hebt gedaan. partities aan maken kun je doen via partition magic verder maakt de afmeting van de disc niet uit als je een normale image maakt.
Henksat Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Geplaatst: 31 mei 2007 Citaat: je moet op de 2e set hd's eerst het array aanmaken via de software van je controller op de zelfde manier als dat je met de eerste set hebt gedaan. En dat zal het probleem wel zijn, ik weet niet of ik de nieuwe set erbij kan hangen. Anders wordt dat toch lastig? Op de originele set laad je de drivers tijdens de install van XP, en hoe destijds het array is aangemaakt weet ik niet, het systeem werdt kant en klaar geleverd zij het zonder een Windows installatie, dat heb ik zelf gedaan. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
aanj Geplaatst: 31 mei 2007 Geplaatst: 31 mei 2007 Als de originele raid op het eerste aansluiting heb zitten kun je de nieuwe schijven op het tweede zetten . Opletten dat je nieuwe schijven niet BIJ de eerste raid zet maar een nieuwe array maken. Je zou even de voedings kabels van de originele raid los kunnen trekken , voor de zekerheid . Met drive image en norton ghost kun je de oude partities in zijn geheel kopieren naar de nieuwe array en eventueel de grootte aanpassen . Ik zou met een bootcd werken (minipe) daar staan de programma's ook gelijk op . Je kunt ook de floppy / f6 gebruiken als de originele cd niet werkt met deze raid controller . Let goed op wat je doet , je bent zo alles kwijt ! Ik heb het ook zo gedaan , maar er is nogal verschil in controllers , en mogelijkheden . Mij promise controller wilde elke nieuwe schijf metteen bij de oude array voegen ! Ik heb het zo gedaan : Nieuwe schijven op kanaal 2. Stroom los van eerste schijven . Array gemaakt . Stroom weer vast . Boot van MINIPE (kopieren vanuit xp lukt niet bij alle programma's.) Partities kopieren met DRIVEIMAGE 2002 . Alleen gebruik ik 0+1 dus 4 schijven en ging van ata naar sata . Ad Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen