Ga naar inhoud


[all] gbox CD update wil niet...


T_I

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na flink zoeken op het forum verschillende opties aangepast in de gbox_cfg en een paar keer herstart, maar de heractivatie wil ie niet uitvoeren.

 

Belangrijkste settings:

A: { 01 }

U: { 02 }

V: { F0 30 }

 

Ik gebruik nu pli helenite RC1 20070417 & gbox 2.25 op een DM7000S

 

Wat doe ik verkeerd? Ik moet wat over het hoofd zien, want dit zou volgens andere postings moeten werken. De kaart wordt wel gezien, aangezien ik kan zien dat de key t/m vandaag geldig is...

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gbox is in het updaten van smartcards niet echt goed, alhoewel enkelen dit tegen zal spreken. Mijn ervaring is gewoon, dat vrijwel alle kaarten geen emm's ( lees updates ) krijgen via gbox. Lijkt me een verstandige keuze om naast gbox ook een andere emu te installeren: CCcam. Met CCcam kun je smartcards activeren, updaten en ook een pakketverandering werkt. Dit zal nooit met gbox werken. Gbox wil enkelen keren de smartcard wel updaten, maar andere keren gaat het dus niet. Dit ligt niet aan de config, maar eerder aan gbox. Gbox kan de emm's slecht verwerken. Een seca 2 kaart update soms wel met gbox, maar een viaccess TPS kaart gaat helemaal niet. Ook een premiere kaart update niet met gbox, hiervoor gebuik ik een oude vertrouwde dbox 1 van Nokia.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@paardengek,

 

Als je gbox juist installeerd dan doet hij gewoon een EMM update(!) No problem met CDS. Maar als je met W regeltjes e.d. werkt dan moet je er ook voor zorgen dat je EMMs niet blokkeerd... Dus de pids van de EMMs moeten ook in het W-lijstje staan... Er zwerven veel gbox pakketjes rond die hier diverse dingen fout hebben staan(!) Ook met het gebruik van de laatste gbox 2.25 gaat het hierdoor vaak mis.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heb ik bij mij gewerkt met een w regel, zonder te letten op emm's pids. Dat zal waarschijnlijk de reden wel zijn. Ik gebruik nooit zomaar ergens een config, deze vul ik zelf in.

Maar meestal voor updates o.i.d. gebruik ik CCcam.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het eens zonder W: regel, die stond nog ergens vanuit een voorbeeld config, leek me niet te vervelend. (dus laten staan)

 

Thanks

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

En werkt het nu wel zonder w regel want ik zit met hetzelfde probleem

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...