Ga naar inhoud

Vanavond om 19.00 uur launch CNBC Africa in Zuid-Afrika

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na jaren vrijwel verstoken te zijn van business nieuws speciaal voor Afrika is het continent vanaf vanavond up to date met CNBC Africa. Vanuit Johannesburg in Zuid-Afrika zal de zender zijn "doop" vinden onder het toeziend oog van Thabo Mbeki, President van Zuid-Afrika. Ondanks de uitzendingen van de publieke omroep SABC Africa die over het hele continent te zien zijn via Multichoice, is dit toch een nieuwe mijlpaal aangezien SABC vaak gezien wordt als verlengstuk van het ANC. CNBC is net even sneller als de SABC die eind vorig jaar ook een nieuwszender aankondigde die ook in Europa te zien zal zijn. De start van vanavond is te zien op CNBC Africa, Intelsat 7/10, 68,5 East, 12722 V. www.cnbcafrica.com

Een grappig feit is dat een aantal ontslagen SABC journalisten nu dienst gaat doen bij CNBC Africa.

Geplaatst:

Dat is natuurlijk een aanwinst voor Afrika...maar die positie van 68,5° oost is vooral voor de westkust van Afrika een onmogelijke positie.

Dan vraag ik mij af welke inwoner van Afrika (zonder te willen discrimineren) hierna gaat kijken, temeer daar er in menig land op het Afrikaanse continent niet eens stroom aanwezig is, laat staan internet etc.

Dus ik zie het echt al voor me...hutje in de jungle...internet en de beurs op gaan.

Geplaatst:

De zender is voornamelijk op zuidelijk Afrika gericht en zal denk ik de rijke elite kunnen bereiken. Mensen in hutjes hebben ook geen behoefte aan business nieuws, maar de groeiende economie verdient toch nieuws zoals CNBC gaat brengen. En vergeet niet dat in Kenia en nog meer landen de Multichoice paketten als warme broodjes over de toonbank gaan.

Geplaatst:

De countdown is aan het beginnen voor de start. Er zijn inmiddels beelden van Afrika te zien en promos van CNBC Africa. Het gaat beginnen. Spannend !!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen