Gast Geplaatst: 1 juni 2007 Geplaatst: 1 juni 2007 Ik hoop dat ik dit in het goede forum neer zet, zonee, zou een mod hem misschien kunnen verplaatsen? Ik heb zelf een HTPC samengesteld, op veel punten werkt ie perfect, maar ik heb nog een paar probleempjes. Config: AMD X2 3800+ Asus M2A-VM 2GB RAM GeForce 8500 380Watt voeding Technotrend S2-3200 DVB-S met CI Module Martrix Reborn cam Het draait op windows XP Media center, maar ik gebruik de mediacenter van microsoft niet, ik gebruik MediaPortal. Mede omdat die mijn kaart native ondersteunt. Ik heb met FFD Show wat filters aan gepast, zodat het beeld mooier is. En het eind resultaat mag er zijn: . Maar ik heb een probleem: De zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, Discovery en nog een paar, geven soms vertekingen, en als je de zender dan langer aan laat staan crasht het geheel. Na wat onderzoek blijken alle kanalen die storen op de zelfde frequentie te liggen: 12343Mhz. Wat vreemd is: Als een kanaal stoort, zet ik de computer opnieuw aan. Deze start daardoor meteen bij RTL 4 (de storende zender), en dan werkt het wel! Echt altijd. Dus: Zenders op freq. 12343 storen soms, maar na reboot doen ze het wel goed. Soms helpt het ook om naar een zender op een andere freqentie te zappen, en daarna terug te gaan. Zo ziet het eruit: Instellingen MediaPortal: Wat ik heb geprobeerd: Windows MCE (werkt slechter) TechnoTrend Mediacenter (werkt net zo slecht als mediaportal) Nieuwere drivers Iets hogere/lagere frequentie's Mijn oude Sat box, aangesloten op TV, (werkt wel, dus signaal is goed) edit: Dit is de signaal sterkte:
Gast Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Gewoon slecht ontvangst, of iets anders?
Gast Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 Ik vermoed dat de LOF van je LNC wat afwijkt. En het vangbereik van je tuner is net wat aan de kleine kant. Probeer eens de frequentie van de genoemde transponder met de hand aan te passen...telkens een paar MHz..dus bijvoorbeeld: 12343 - 12344 -12345 of naar beneden: 12342 - 12341 -12340
Gast Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Bedankt voor de tip, Ik heb het geprobeerd, in stapjes van 1MHz, van 12330 tot 12345, en het beste werkt hij gewoon op 12342/12343/12344. Dan is de "signal strenght" het hoogst. Er lijkt van 12330 tot 12345 verder weinig verschil te zijn bij de RTL's. Hij doet bij elke frequentie soms wel, en soms niet. Ik heb ook de kabel wat ingekort, maar dat wil ook niet baatten. Het is zo raar dat het gewoon soms perfect werkt, en soms helemaal niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen