Ga naar inhoud

Vector linux...zeker 't bekijken waard !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen week had ik de kans om met Vector Linux 5.8 (XFCE) te werken... deze snelle, kleine op Slackware gebaseerde distro is verduiveld goed en snel. Moet zeggen beviel mij wel goed. Opstart -en afsluittijden zijn fenomenaal te noemen.Hier op mijn AthlonXP doet die er net geen 15 s over om volledig gebruiksklaar te zijn.Alsluiten in 8 s.

Alles werkt ook gewoon vanaf de installatie, je hoeft niets meer bij te installeren.

Heb deze via een dualboot netjes naast mijn vertrouwde Fedora gezet, en volg voortaan 't Vector gebeuren nu ook netjes op.

http://www.vectorlinux.com/

Geplaatst:

klinkt interessant,

maar ligt het niet vaak ook aan additionele hardware die specifieke drivers nodig heeft?

heb ook een athlon xp 64 bit.

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Hier draait die als een zonnetje zonder iets te moeten tweaken of bij installeren.Als je niet 't laatste v/h laatste of exotische hardware zitten heb, moet deze alles moeiteloos zien...ik steek er wel mijn hand niet voor in 't vuur moest 't niet zo zijn ;-)

Geplaatst:

vector draait hier probleemloos op een oude AMD 166 met 1024 mb (xubuntu geeft wel problemen) en heeft als server gedraaid op een AMD athlon 64. Dat is inmiddels wel een kale ubuntu met xfce maar alleen omdat ik debian wat makkelijker te beheren vind dan slackware. (meer tools en sw).

Eric

Only those who know the secret can read a stream of bytes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen