Newbie Geplaatst: 2 juni 2007 Geplaatst: 2 juni 2007 Ik zoek voor een kennis (een trucker) gedetailleerde navigatiesoftware van heel europa voor op een laptop (draait windows vista), zover ik weet draaien route66 en tomtom niet op een laptop. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, bvk navigatie die gekoppeld kan worden aan gps maar ook info over route software zonder gps is welkom. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Alventali Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Volgens mij moet dat mogelijk zijn met microsoft autoroute.( hier zit in iedergaval een tool bij om de gps ontvanger te kunnen configureren.) En ook met route 66 voor de pc. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een oud collega van me heeft het werkend gehad op die mannier. Vraag me niet hoe en wat want dat weet ik niet. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Of Easy Travel Pro. Ik weet alleen niet of dat nog bestaat :S
Newbie Geplaatst: 3 juni 2007 Auteur Geplaatst: 3 juni 2007 Easy Travel pro lijkt me een goed pakket, wordt gemaakt door falk die de meeste papieren kaarten ed ook uitbrengt. Echter weet je zo of deze ondersteuning heeft voor gps om bijvoorbeel de huidige locatie te bepalen. Ik kan dat niet uitmaken van de website van easy travel. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
+avatar+ Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Citaat: GPS Koppeling (Alleen bij DVD-versie) Zoals u van Falkplan-Andes gewend bent is het ook in deze versie van Easy Travel mogelijk om een eigen GPS ontvanger te gebruiken. Sluit uw ontvanger aan op uw laptop en uw positie wordt getoond op de kaart. Op deze manier kunt u niet meer verdwalen.
Noordhorn Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Citaat: zover ik weet draaien route66 en tomtom niet op een laptop. Is dit ook niet mogelijk d.m.v. een emulator? Hier heb ik dan ook wel belangstelling voor.Noordhorn - Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 van de OS maker zelve denk genoeg info dat dit allang mogelijk is.... met Sjaak(k)'s opmerking ben ik het overigens helemaal eens. maar ja over de mobieltelefoon NON-hands Free maar te zwijgen. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
gamgra Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 De routeplanner van Michelin is uitermate geschikt voor gebruik op een laptop. Een kennis gebruikt het op een met klittenband vastgeplakte laptop in een kampeer auto, super scherm, heeft wel een speciale voeding hiervoor aangeschaft. Opgelet!! je moet zeker een GPS muis aansluiten, anders heeft het geen zin en te gevaarlijk, hij gebruikt oortje voor ontvangst van aanwijzingen. Kaarten zijn zeer gedetaileerd. Het voordeel van Michelin op je laptop is dat je een route op voorhand uitgebreid kan bestuderen en uitwerken. Of Michelin overweg kan met Vista weet ik niet. Persoonlijk vind ik TomTom beter, maar dat werkt niet op je maat z'n laptop. gamgra
verkerkbr Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Er zijn diverse nautische software applicaties beschikbaar, die kunnen draaien op een Windows notebook. Voor Linux is er GPSdrive, die gebruikt maakt van download kaarten. Verder zag ik dat er ook gratis Windows software versie beschikbaar is. http://www.sping.com/seaclear/ Ik heb hier geen ervaring mee. Output van de meeste GPS systemen is de standaard NMEA183. Dit is een datastroom die via een tweedraads verbinding loopt. Een een losse GPS unit heeft bovendien een ader voor de voeding nodig. GPS ontvangers met Waas of Egnos correctie zijn extra nauwkeurig. GPS heeft meestal een serieele aansluiting 4800 of 2400 baud die via een RS232 poort of usb/serieel met PC verbonden wordt. Groet, Bram
Newbie Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Geplaatst: 5 juni 2007 Het gaat hier om een ervaren trucker, hij heeft echt geen kaart of zo nodig als die naar parijs of zo moet, die kent de meeste plekken wel uit zijn hoofd, hij wil de kaart met gps gebruiken als die in een vreemde stad is en de bestemming niet 123 kan vinden, gewoon ergens op een parkeerplaats of zo even op de laptop kijken waar die nu is en hoe die verder moet rijden. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Kowalski Geplaatst: 5 juni 2007 Geplaatst: 5 juni 2007 Als je kennis over een Garmin GPS beschikt met Mapsource kaarten, kan hij ook de (gratis) nRoute gebruiken. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
freaky Geplaatst: 5 juni 2007 Geplaatst: 5 juni 2007 je kunt hiervoor prima microsoft autoroute 2007 gebruiken heb het hier draaien op een asus r2h (één met een 7 inch touchscreen) met windows vista. Deze heeft overigens wel een ingebouwde gps module maar een losse usb gps ontvanger zal ook wel werken. En voor in de truck gaat een laptop prima hoor. Ik weet dat er ook nog een navigatie pakket is meer gericht op truckers en dat pakket heet volgens mij TLN route planner. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Newbie Geplaatst: 6 juni 2007 Auteur Geplaatst: 6 juni 2007 Ik denk dat die wel moet stoppen, hij heeft absoluut geen moeite om een vreemde stad zelf te vinden, die gast is een wandelende (rijdende) wegenkaart. Het gaat om om het opzoeken van een bepaalde locatie in een stad die hij niet kent. Anders moet hij telkens een lading kaarten meesjouwen of een stratenboek zien te vinden ed....Vooral omdat die nu voor een andere opdrachtgever gaat werken met nieuwe locaties ed. Hij wil een kaart met GPS omdat die dan niet hoeft uit zoeken waar die nou exact zit. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
aanj Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Autoroute werkt prima en Route 66 ook maar is niet uptodate . In de meeste vrachtwagens is prima plaats voor een laptop op het "dashboard". Je ziet ook veel meer weg als bij een PDA zodat je problemen veel eerder aan ziet komen . Zoals plekken waar je problemen kunt verwachten , spoorlijnen , woonwijken e.d. Bij een "deviation" kun je enigzins zien waar ze je naar toe willen sturen ( rimboe ) . Je hoeft minder te keren omdat je verkeerd gereden bent . Nu nog een planner die te lage viaducten , te kleine bruggen , verboden voor vrachtwagens e.d. aangeeft en we voorkomen veel ergernis . Let wel op dat "collega's " vooral uit oosteuropa hem s'avonds niet te veel zien anders ben je hem zo kwijt . ( Sommige halen zelfs je lampjes er uit ). Ook overkomt hem dan dit hopelijk niet . verdwaald Ad Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s
Gast Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Citaat: Ik zoek voor een kennis (een trucker) gedetailleerde navigatiesoftware van heel europa voor op een laptop (draait windows vista), zover ik weet draaien route66 en tomtom niet op een laptop. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, bvk navigatie die gekoppeld kan worden aan gps maar ook info over route software zonder gps is welkom. Ik zie je vraag nu pas! Garmin Mapsouce City Navigator (of City Select) draait gewoon op een laptop en is zelfs te gebruiken als navigator als je een GPS-muis aan de laptop hangt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen