Gast Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 Ik kreeg onlangs een dvd brander (phillips)van een kennis maar ik heb deze nog niet aan de praat gekregen. Ik weet zeker dat ie het doet want ik heb em bij deze persoon eigenhandig ge-in en de-installeerd. Het vreemde is dus dat deze bijna nieuwe brander op mijn pc (xp home sp2) niet werkt. (ik had tot heden alleen een dvd speler) Windows herkent de brander wel en in Nero verloopt het brandproces goed totdat de schijf bijna klaar is. Daarna krijg ik een foutmelding. Ook zonder brandprogramma wil het niet lukken om in windows bestanden te kopiereen naar de schijf (rechtermuis, kopieeren naar..) Ik krijg dan de melding: "Kan het bestand niet kopieren - Anuleren ja/nee" Nog geprobeerd om de firmware van de brander te upgraden maar ook daar krijg ik een foutmelding. Het vreemde is dat de afspeelfunctie gewoon prima werkt. muziek, dvd en programma's kan ik zonder probleem op deze branden draaien. Een probleem met de ide kabel lijkt me dus uitgesloten. Iemand een suggestie?
minplus Geplaatst: 3 juni 2007 Geplaatst: 3 juni 2007 In ieder geval de branderlens een paar maal cleanen. Als je nero er nog maar net op hebt staan doet het denken aan wat ik zelf had, nl een paar opgeblazen condensatoren op het moederboard, toen ik dit soort problemen kreeg. Kon toen ook wel spelen maar niet branden. Verder 1 1/2 jaar gesodemieter met een philipsbrander gehad en daarna met een yamaha. Sindsdien al jaren aan de plextor en nooit meer problemen. Die branders begonnen spontaan na ca. 1 jaar problemen te geven en wilden zich niet meer beteren. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
jacobus Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Zoiets heb ik ook last van gehad. Ik kon geen dvd's meer branden, ging 9 van de 10 keer fout. andere brander gekocht en probleem bleef. Uiteindelijk via via ontdekt dat ik geen juiste Aspi drivers had geinstalleerd. Deze verzorgen de communicatie tussen software enerzijds en scsi/atapi apparaten anderzijds. Microsoft ondersteund deze blijkbaar sinds win XP niet meer (beetje ruzie met adaptec of zo?).Waarschijnlijk hebben ze een andere standaard, de communicatie kan denk ik ook wel via andere kanalen verlopen, want ik heb nog nooit gehoord dat je onder xp software moet installeren om te kunnen branden, maar in ieder geval heb ik deze geinstalleerd en daarna geen problemen meer gehad. Ik heb als bijlage bijgevoegd: aspichk, om te kijken of de aspi drivers goed zijn geinstalleerd, een korte handleiding hoe te handelen, en forceaspi, om de aspi drivers eventueel te installeren. Alles natuurlijk op eigen risico, maar bij mij werkte het.
Gast Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Bedankt voor de reacties en de tips! Ik heb de aspi tool gebruikt en er waren inderdaad geen enkele geinstalleerd. Nu doet zich alleen het volgende probleem voor: Het brandproces start nu zonder enig probleem alleen na 100% (dus bij het afsluiten van de disk) loopt zowel Nero als het brandprogramma in Windows zelf vast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen