Gast Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Hallo mijn skystar2 kaart heeft altijd goed gewerkt maar nu kan ik alleen de kanalen krijgen van de hotbird. Astra geeft geen signaal. Ik heb progdvb ingesteld op simple diseqc en dan hotbird op 1 en astra op poort 2. Het lijkt net alsof mijn monoblock niet geschakeld word. Als ik een standalone ontvanger aansluit werkt het prima. Ook heb ik windows opnieuw geinstalleerd maar er gebeurt precies hetzelfde.
Albert_H Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Hallo Monoblock. Bij dit soort problemen is het in heel veel gevallen de instelling van de ontvanger, in dit geval dus de besturingssoftware progDVB, maar als het altijd zo gewerkt heeft en je hebt niet net een nieuwe versie geladen voordat het brobleem zich voordeed dan is dat niet waarschijnlijk. De DiSEqC commando's voor het omschakelen van de switch maken gebruik van een 22KHz signaal. Als dit 22KHz signaal te zwak is of niet aanwezig kun je dus niet omschakelen. Nu heeft de SS2 kaart soms problemen met de 102 spoel boven het tunerblikje die een vermindering van het 22Khz signaal teweeg brengen. Deze problemen ontstaan na langdurige overbelasting van de stroom naar de LNB b.v. door een sluiting of afleiding in de coax. De spoel wordt dan heel heet en er raken enkele wikkelingen kortgesloten. Nu maakt de omschakeling onderband / bovenband van de LNB ook gebruik van deze 22Khz toon. Kijk daarom eens of je op Hotbird nog transponders in de bovenband kunt ontvangen. Dus boven de 11700MHz. Als dit niet zo is dan is dit 22Khz signaal te zwak of weg. Is dit wel zo dan kan het nog net genoeg zijn om de LNB op de bovenband om te schakelen maar net te weinig om de switch aan te sturen. Als je een redelijke digitale voltmeter hebt met een wisselspanningsbereik van 4V of minder ter beschikking hebt dan kun je die 22Khz ook meten op de coax. Het makkelijkste gaat dat met zo'n F connector T stukje dat je even met een kort stukje coax tussen de ontvanger en de LNB aansluiting zet. Op de tak kun je dan makkelijk meten. Als je de ontvanger op een bovenband transponder zet dan moet daar een wisselspanning staan van tussen de 350 en 650 mV. Is deze spanning lager dan 350 mV dan kom je in de gevaren zone en is het helemaal afhankelijk van de gevoeligheid van de switch of LNB voor dit signaal of het nog werkt of niet. Als het dit probleem is dan moet het spoeltje vervangen worden. Ik heb daarvoor een soort handleiding gemaakt en nog wel een vervangend spoeltje liggen. PM mij maar als het zover komt. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Hallo Albert, bedankt voor je reacie, de reparatie handleiding had ik al gezien. Ik ben met drivers bezig geweest daarna werkte het niet meer. Ook na een nieuwe installatie van windows (zowel xp als vista) Ik heb een goed signaal op de hoge transponders dus het moet iets zijn wat ik over het hoofd zie. Mischien de instelling van diseqc. Wat ik ook doe, geen astra Gebruik jij ook de nieuwe BDA drivers van technisat?
Albert_H Geplaatst: 4 juni 2007 Geplaatst: 4 juni 2007 Nee, ik gebruik nog de 4.4.0 drivers van Technisat. Ik meen dat ik op DVBNetwork ook items over dit soort problemen met de BDA driver gezien heb. Als ik wat tegenkom meld ik het wel. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 5 juni 2007 Geplaatst: 5 juni 2007 met de 440 drivers die het altijd hebben gedaan en een schone xp installatie werkt het nog steeds niet. Ook het orginele programma van skystar ziet de asta niet. Ik begin toch mijn kaartje te verdenken.
Albert_H Geplaatst: 5 juni 2007 Geplaatst: 5 juni 2007 Ik heb geen monoblock, maar worden die niet gewoon met DiSEqC 1.0 aangestuurd ? Heb je in progDVB "1.0 or 2.0" ingegeven en dan op de beide eerste plaatsen Astra en Hotbird gezet ? De setting die je nu gebruikt hebt is de Mini-DiSEqC en die werk niet met 1.x telegrammen maar met een 22KHz tone burst procedure. Er is een vrij simpele manier om de DiSEqC telegrammetjes mee te kijken via de geluidskaart van je PC, maar dat vergt enig knutselwerk om het 22KHz signaal via een condensator en een spoeltje uit te koppelen en op de audio in van je PC aan te sluiten. Door dan met b.v. Cooledit, een audio programma, een opname van dit signaal te maken kun je prima zien of er een DiSEqC telegram uitgegeven wordt en met een beetje moeite zelf decoderen om te zien welk telegram. Ik heb er een klein kastje voor gemaakt dat ik even in de coax opneem en vanwaaruit ik makkelijk de audio in van de PC kan aansluiten. Als je meer wilt weten daarover PM mij dan maar. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen