Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier twee decoders een x-sat 410 en een m-vision FC 7000. Nu heb ik sinds kort een Plasma scherm en ik zie dat bij de m-vision het beeld net iets groter wordt weergegeven. Het viel mij pas op bij tennis van Roland Garos. Want daar staat links boven in het beeld de spelers en de score, het verschil is dat bij de m-vison de namen tegen de rand van het beelscherm staan, en bij de x-sat zit er nog een kleine centimeter tussen. De instellingen voor beide decoders is 16:9 en RGB via scart. Ik heb ook al de scarts omgewisseld op mijn plasma maar dat maakt niets uit. Dus kan het kloppen dat de ene decoder net iets anders het beeld doorgeeft ??

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Simpelweg kan dit, ik heb het zelf ook tussen mijn verschillende ontvangers sat zowel tdt, maar op mijn nieuwe Philips crt ziet ik daar eigenlijk weinig van terug, wel als ik 1 van de 2 andere tv´s aansluit die hier staan bemerk ik het verschil kwa beeld grote. Ik ben helemaal geen techneut maar ik denk dat het zou kunnen komen door scherper signaal wat uit de decoder decoder komt, ik bedoel hiermee als je veel licht ineens hebt op je scherm zet deze iets uit om vervolgens daarna weer iets te krimpen misschien is dit ook mogelijk via scart signaal.

Geplaatst:

Als ik de output van mijn satontvanger wissel tussen composiet en RGB zie ik het beeld in horizontale richting verspringen. Op mijn kabeldecoder met RGB-output kan ik de horizontale verschuiving instellen. Dus het is zeker mogelijk, dat RGB niet in alle gevallen hetzelfde op het scherm komt. Of er ook sprake is van grootte-verschil kan ik op mijn CRT niet checken, omdat de randen buiten beeld vallen.

Groeten van de zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen