Ga naar inhoud

Vraag over aansluiten van verschillende apparaten met elkaar.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus een Humax 5400Z. En een home-cinema setje van Sony, de HX 725 Dus een DVD-recorder met harde schijf én een surround-systeem. Dan heb ik ook nog een video-recorder voor de kids. Mijn Philips tv heeft 3 scart-aansluitinen. Hoe sluit in hemelsnaam deze hele handel aan om toch op te kunnen nemen op de harde schijf óf video.Natuurlijk vanaf de Humax. En dan ook nog kunnen genieten van het surround-systeem. Hellup.... Alvast bedankt voor de hulp.

[color:"red"]onderwerp aangepast [/color]

Geplaatst:

Tja, ik heb geen pasklare oplossing voor je. Ik heb ongeveer dezelfde situatie. Zelf denk ik aan een scart switch.

In ieder geval hoef je je niet druk te maken over Dolby Digital via de Humax. Er zijn nauwelijks uitzendingen in dat formaat. Dus blijft het bij Dolby Surround.

Wat ik zou doen (en nu ook heb).

Sluit je Humax aan op de DVD recorder via de scart en de DVD recorder weer via de scart op de TV

Verder heb ik een optische kabel van de Humax naar m'n versterker.

En een optische of coax kabel van de DVD recorder naar de versterker.

Je videorecorder sluit je alleen via de scart aan op de TV. Meer hebben kinderen niet nodig en dat ding is toch uit de tijd :-)

En dan natuurlijk nog de TV antenne kabel naar de videorecorder en DVD recorder.

Maar goed, er zijn vast nog andere manieren.

Suc6

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

goed voorstel van psychosammie. En om toch nog op video te kunnen opnemen: sluit de 2de scart van je humax op de 2de scart van je VCR aan. Kan je ook nog opnemen op je video (wel even de signalen op de beide scart kontroleren in de setup van je apparaten. De video zal in iedergeval composite signalen kunnen verwerken of soms ook S-vhs signalen via scart. Als je Humax een optie heeft om RGB op de 2de scart te zetten, dan deze niet gebruiken want de video zal dit video signaal niet zien

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen