Gast Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Hallo momenteel is er Turksat 1C en eurosat W3 verbonden met diseqc. Het werkt zonder problemen. Ik wil nu nog een schotel kopen daar wil ik hotbird en astra aansluiten zal dat werken als ik het aansluit zoals op het schema hier onderaan. Zo niet hoe kan ik laten werken. De lnb’s voor turksat en Eurosat zijn met 4 uitgangen.
Gast Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Die Inverto die je afbeeld, is dat zo-eentje die meerdere signalen op 1 lijntje kan zetten? Oja, Unicable. Want dan gaat dit niet werken: een SS2 begrijpt daar niks van, en je switch ook niet waarschijnlijk. Als je daarvoor in de plaats gewoon 2 enkele koppen neemt (eventueel wél twin of quadro) dan gaat het wel goed.
Gast Geplaatst: 7 juni 2007 Geplaatst: 7 juni 2007 Ik weet het niet juist het gaat om een “TWIN LNB VAN INVERTO 0.3 DB” heb het op ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## gezien en een bod gedaan. Welke lnb heb ik nodig om met 1 schotel astra en hotbird op mijn skystar te kijken? Is da mogelijk?
Albert_H Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Vier LNB's op de Skystar moet geen probleem zijn. Of ze allemaal voor één schotel zitten of voor aparte schotels maakt niet uit. Wat je nu echter wilt is achter uitgang 3 van de switch weer een switch met twee LNB's plaatsen. In principe is een monoblok namelijk een switch met twee LNB's in één behuizing. De switch van het monoblok reageerd op dezelfde commando's als die waarop de 4x1 switch op de posities 1 en 2 schakeld. Deze commando's kunnen echter alleen bij het monoblok terecht komen als de 4x1 switch op positie 3 staat. Als je nu de 4x1 switch op positie 3 zet dan staat de default positie van het monoblok doorgeschakeld dus dat werkt, maar als je nu het commando voor positie 2 geeft schakeld de 4x1 switch op positie 2 en komt het commando dus niet bij het monoblok terecht. De beste manier is daarom om twee gewone losse lnb's te gebruiken voor Astra 19.2 en Hotbird en die op de positie 3 en 4 van de 4x1 switch aan te sluiten. Bij veel schotels is een dubbele LNB houder verkrijgbaar voor Astra 19.2 en Hotbird. Er zijn ook rails te krijgen om op een schotel met één LNB er één of meerdere LNB's bij te plaatsen. In principe is de schakeling die je nu aangeeft wel mogelijk als je voor de 4x1 switch een uncommitted switch gebruikt. Dit zijn aparte switches waarbij je achter iedere uitgang weer andere switches kunt plaatsen. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Dubbel lnb houden kopen (zoals op de foto) en 2 lnb’s aansluiten op diseqc. oke Nog ter informatie. Wat als ik een twin lnb koop met 2 uitgangen(foto) of een 12v diseqc.
Albert_H Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Een twin monoblok is bedoeld voor het aansluiten van twee ontvangers waarbij elke ontvanger een eigen keus kan maken van welke LNB hij het signaal wil hebben. Omdat je via de gewone 4x1 switch niet meer kunt kiezen in het monoblok werkt deze mogelijkheid dus ook niet. Alleen als het twin monoblok zo zou werken dat default de ene uitgang op b.v. Astra zou staan en de andere uitgang op Hotbird dan zou het werken. Maar ik ben bang dat na het inschakelen van de spanning beide uitgangen op dezelfde LNB doorgeschakeld staan en dan heb je in jou schema dus op ingang 3 en 4 van de 4x1 switch dezelfde lnb. Een 12V DiSEqC bestaat niet. Wel een 12V switch. De naam van het DiSEqC protocol wordt heel vaak vereenzelvigd met een DiSEqC compatibel switch of motor. In combinatie met een monoblok, twin of enkel, heeft een 12v switch geen zin. Het probleem met het monoblok is dat dit een DiSEqC commando nodig heeft om om te schakelen. Als je speciaal een monoblok wilt gebruiken is de enige mogelijkheid om met een uncommitted switch te gaan werken. Of dit goed te bedienen is via de Skystar 2 is afhankelijk van het DVB programma dat je gebruikt. In progDVB zou dit moeten kunnen door de DiSEqC instelling op Custom te zetten en een 16 ports switch te selecteren. Het is dan alleen even uitzoeken op welke ingang welke LNB terecht komt. Twee losse LNB's op de switch die je nu hebt lijkt de eenvoudigste oplossing. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 8 juni 2007 Geplaatst: 8 juni 2007 Bedankt voor je antwoord. Dubbele lnb houder lijkt mij ook het eenvoudigst en ook goedkoopst dan ga ik voor deze optie. Tijdens het zoeken van nog meer informatie heb ik paar interessante foto’s gevonden die ik wil delen. Misschien nuttig voor andere.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen