Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een Philips kanaalkiezer FQ-816ME/IF uit een FL-1 chassis, men vertelt me dat de vervanger FQ-916DME/S is, kan iemand dit bevestigen?

Is een kanaalkiezer met IF unit en SW-filter erin.

Geplaatst:

Volgens de bekende leveranciers van vervang materiaal is dit zo.

Deze kanaalkiezers zijn blijkbaar niet meer leverbaar.

Ik heb de 816 al verschillende malen hersteld door de elco's te vervangen. Dit alleen als de elcovloeistof niet te veel beschadigd heeft.

Succes.

Geplaatst:

Hier is er veel sneeuw in beeld en het is alsof de antenneversterker staat te "sweepen" bij beurten sneeuwvrij!

Alleen is de vraag in hoeverre de vervangende tuner "vervangt", of het een 100% replacement is...

Geplaatst:

Onlangs in een FL1.0 een FQ816 vervangen door een FQ916DME/S. Er zat een inbouwvoorschrift bij met de volgende aanwijzingen: De 3 aardpunten op de print met een los draadje met elkaar verbinden. Als er geen geluid is( bij mij inderdaad geen geluid meer): plaats een weerstand van 10K tussen pin 24 van de tuner en de basis van tor T7120. Indien het geluid nog steeds niet aanwezig is dienen de C en de E van T7121 doorverbonden worden.(Heb ik gedaan)

Geplaatst:

Maar je vergeet te vermelden wat het eindresultaat was!!!

Had je dan alles zoals origineel was of is het in de vuilbak beland, want met universele vervangunits heb ik vooroordelen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen