Ga naar inhoud


DNS instellen bij een domeinnaam


Gast Looking

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal domeinnamen geregistreerd.

Deze staan onder één naam. Met het inloggen (om te updaten) krijg je dus alle domeinnamen te zien. Deze hebben nu allemaal de dezelfde dns waarden. Deze dns waarden kan je wel de veranderen per domein.

 

Mijn vraag wat is de meerwaarde hiervan?

 

Pas geleden heb ik er een database aangevraagd voor een phpsite, maar een tweede database op een andere domein geeft problemen. Het lijkt wel of alle namen met elkaar in kontakt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via DNS koppel je een (sub)domeinnaam aan een ip adres.

Voorbeeld: subdomein "www" van de domeinnaam "sat4all.com" verwijst naar het ipv4 adres(A record) "212.204.250.252".

Type je dan in je browser www.sat4all.com, dan wordt er verbinding gemaakt met poort 80(http) van het ip adres 212.204.250.252.

Een ander type record dat meestal wordt gebruikt is het MX record. Een MX record geeft aan wat de hostnames zijn van de mailservers van een domeinnaam.

Heb je bij al je domeinnamen de zelfde DNS records staan? Dat betekent dat al je websites op dezelfde webserver draaien, en dezelfde mailservers worden gebruikt.

Waarom je het zou willen aanpassen? Je kunt dan bijvoorbeeld een eigen mail/webserver draaien, en daar dan het adres van instellen via DNS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord op je eerste vraag is al gegeven.

 

Om het antwoord op je tweede vraag te kunnen geven, is wat meer informatie nodig over je abonnement. Heb je één pakket met daaronder verschillende domeinnamen (waar het op lijkt), dan kan het kloppen dat ze allemaal naar dezelfde ruimte verwijzen en je (wanneer je slechts ruimte voor één database hebt) niet nog een database kunt aanmaken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maze, bedankt voor het antwoord. Alles duidelijk!

 

EL PIÑO, Klopt wat jij zegt. Ik heb onder één registratie naam 8 domeinnamen staan waarvan de vier actief zijn. Twee draaien er onder html en één onder PHP. De twee met html geven gewoon de goede code door de andere pakt php code op (spiegelt of redirecten lijkt het wel)Van die ene database klopt ook, zo te zien kan ik er maar één aanvragen. Als ik een tweede probeer te maken dan krijg ik dezelfde inlog db hostnaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...