Ga naar inhoud


[7000S] geen ci herkenning bij helenite pli


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb het pli helenite voor de dm 7000 geïnstalleerd. Bij nazicht of de vlaamse zenders werken met mijn originele kaart blijkt dat alle zenders zwart blijven met camd3 softcam.

na door de menusturing gelopen te hebben kwam ik tot de vaststelling dat ik geen kaartinfo kreeg.verder in het menu bladeren gaf mij de melding dat de ci niet aktief was en ik kan die ook niet "herstellen" telkens staat er weer dat er geen ci aanwezig is waardoor uiteraard de kaart niet "gezien" wordt.

als ik "herstellen in het menu aanklik wordt de ci gezien maar ga ik weg uit het menu en daarna terug is ze weer niet meer aanwezig.

enige oplossing voor mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je nog veel moet leren op dit terrein:

 

Camd3 is te selecteren via de blauwe knop afstandsbediening. Misschien is een al gehele reboot een goede optie, als bij selecteren camd3 de kaart nog niet werkt. Je hebt er geen keys in staan : /var/keys/camd3.keys ?? Verwijder anders de key file in zijn geheel.

 

CI in de menu is de common interface sloten van de dreambox, die je uiteraard leeg hebt. Dus deze optie geldt nooit voor een softcam.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nic nac

 

eigenlijk zou je kaartinfo enkel via de webinterface kunnen zien van de camd3

 

http://192.168.1.xxx:9080

admin

camd3

 

waarbij het ipnummer in die bovenste regel natuurlijk uw ipnummer van uw dreambox is

 

voorts is de common interface via het menu in te stellen op can handle two service met vinkje aangeduid

 

dan is ook bij mij elke keer dat ik op de common interface ga per menu die niet aanwezig, logisch...

maar scrollende op Module is die module found... dus actief

 

wat betekend dat je cam/emu is softwarematig de CI module aan het nabootsen.

 

dus alles werkt eigenlijk zoals het hoort.

 

enkel dat je vlaamse zenders niet helder worden met camd3 is een kwestie van activeren en/of heractiveren en op een zender blijven

 

gebruik echter versie 3.878b want dat is de laatst perfekt en stabiel werkende camd3 alle latere versies zijn test-versies zonder garanties.

 

cheers

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb geen keys geïnstalleerd en de camd3 is geactiveerd als standaard.vraag me af waarom ik geen kaartinfo krijg en bij het vorige pli (garnet) wel.heb aondertussen al een keer of 10 gereboot...niks helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...