Gast Geplaatst: 9 juni 2007 Geplaatst: 9 juni 2007 hallo ik heb een server linux en ik heb een programma draaien wat automatisch moet starten als ik hem laat rebooten Als ik het terminalvenster gewoon met de hand open en mijn commando invoer met -d erachter blijft het venster staan zet ik het er niet achter draait het programma door maar het venster is weg nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik het terminalvenster terug kan bekijken zonder dat ik het programma stop of dubbel laat draaien gr dave
Gast Geplaatst: 9 juni 2007 Geplaatst: 9 juni 2007 Ik snap de vraag niet goed... Maar misschien moet je in een terminalvenster achter de commando een & intyppen, dan wordt het een job die op de achtergrond wordt uitgevoerd.Wil je deze terug naar voor brengen typ je fg <job> waarbij voor <job> een nummer hoort, die je kan terugvinden door jobs in te typpen. info: man jobs
Gast Geplaatst: 10 juni 2007 Geplaatst: 10 juni 2007 jobcontrol werkt alleen bij processen die je vanuit de console gestart hebt (met of zonder &). Een proces wat zelf naar de background forkt (een zgn daemon), kan je volgens mij niet terughalen. Maar hoogstwaarschijnlijk logt je daemon wel in syslog, of kan je hem eventueel opstarten met -v of iets dergelijks, om hem wat meer verbose te laten sysloggen.
Wifi Geplaatst: 11 juni 2007 Geplaatst: 11 juni 2007 Volgens mij wil hij dat de output van zijn commando naar een tty gestuurd wordt. Dat kan naar mijn mening met het pipe commando | en dan tty1, tty2 enzv. Of bedoel je dit niet?
Gast Geplaatst: 12 juni 2007 Geplaatst: 12 juni 2007 niet als de daemon al draait, en z'n stdout al gesloten heeft (of geforward naar syslog)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen