Ga naar inhoud


0% signaal kwaliteit, toch beeld


Gast ptemmerman

Aanbevolen berichten

Hallo beste satvrienden,

 

Ben woonachtig te Spanje (Sevilla) en sinds deze week heb ik eindelijk een schotel hangen op TV-Vlaanderen te kunnen bekijken.

 

Ik beschik over een schotel van 80cm + Inverto 7000m decoder.

Het africhten van de schotel naar Astra 19.2 heeft me echter wel bloed zweet en tranen gekost. Ik vond enkel maar de Hotbird en Astra 3.. Waarbij de signaal sterkte niet boven de 65% gaat, en signaal kwaliteit ongeveer 40-50%.

Ik heb gezien in een andere thread dat deze waardeb redelijk normaal zijn voor de Inverto. Het probleem is echter de Astra 1.. Bij het uitrichten focuste ik mij op de signaal kwaliteit, die steeds op 0 bleef (in tegenstelling tot Hotbird en Astra 3). Ik had de hoop al opgegeven om de Astra 1 te localizeren, tot ik plots zag dat mijn kanalenlijst veranderd was (of toch tenminste de volgorde). Tot mijn grote verbazing kreeg ik beeld op post nr 1. (Andalucia TV) en ook beeld op post nr 2 (BVN). Ik dacht..ok, misschien heb ik de schoten een tik gegeven en heb ik nu een goede signaal kwaliteit. Njet, nog steeds op 0% (Ik kijk naar de juiste Tuner).

 

Ik dacht dat dit misschien een software fout zou kunnen zijn, dus heb ik een software update gedaan, welke 25min duurde, is dit normaal? Echter na het updaten bleef de signaal kwaliteit op 0%; terwijl de signaal sterkte 67% is. En toch beeld..ik begrijp er niets van.. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit zou kunnen komen, en of wat ik er kan aan veranderen?

 

Nu, ik heb al mijn smartcard voor TV Vlaanderen, maar ben nog niet geabonneerd. Ik wil dit doen, maar ben bang dat ik geen beeld ga krijgen omdat ik geen signaal kwaliteit heb. En abonnement betalen om niets te kunnen zien is ook een beetje spijtig. Ik ben ook bang dat ik niet de volledige beeldkwaliteit zal hebben, en dit is spijtig aangezien ik een 42" plasma heb. (Heb beeld enkel nog maar kunnen bekijken op een 15" lcd schermpje, en dat was niet echt buitengewoon te noemen).

 

Iemand ervaring?

 

Graag hulp.

 

Hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Signaalsterkte en -kwaliteit kijkt de ontvanger naar één transponder: die kan misschien ter plaatse helemaal niet ontvangen worden.

In onze handleiding staan diverse aanwijzingen om een fatsoenlijk gebruik van deze uitlezingen te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik dit gisteren meegemaakt bij een klant. Had dan maar even een andere ontvanger aangesloten (een Philips) en daar hadden we wel beeld op?

Ik heb toen de LNB vervangen en alles was opgelost.

 

Succes

Inverto IDL 7000

Dreambox 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de handleiding Rob. Ga ze eens aandachtig doorlezen en opnieuw proberen!

 

PVO: Ik had eerder al met 2 verschillende LNB's geprobeerd, en zelfde resultaat. Toch bedankt voor de tip ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Rob, de transponder die automatisch gekozen is blijkbaar niet meer in gebruik. Met de stappen via USALS krijg ik inderdaad een signaalkwaliteit tussen de 51% en 71%, met als gemiddelde 60%, dit is denk ik goed te noemen, niet?

 

Alvast bedankt!

 

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een raadsel opgelost!

Het is raar dat je bij de Inverto niet, zoals bij de meeste (alle) de zogenaamde referentietransponder zelf vrij kan kiezen. Transponders veranderen (dat zie je in dit verhaal) en zijn niet overal ter wereld te ontvangen: de fabriek kan deze dingen dus niet zinvol voor iedereen vastleggen. Maar ze doen het toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...